Kissé megújult a Honda CB1300

2005.03.30. 14:24

A Honda némi változtatásokat hajtott végre a Japánban forgalmazott CB1300 Super Four naked motorján, illetve bemutatta annak félidomos változatát a CB1300 Super Bol D'or-t. A nagy 1284 köbcentis, soros négyhengeres, DOHC blokk ugyanaz, mint amely az európai változatban üzemel, a gépek egyébként is csak csekély mértékben térnek el ettől a változattól. A keverékképzésért ugyanúgy a PGM-FI rendszer felel, de fejlesztették az alacsony fordulatszámoknál a gázreakcióját. Mindkét modell akár ABS-es fékrendszerrel is kérhető.

Az új CB1300 Super Four új oldalsó borítást kapott, amely mindkét oldalán 10-10 mm-el keskenyebb az elődénél, ezáltal könnyebb talajfogást eredményez kisebb pilótáknak is. A pilóta és az utas nyeregrészén más-más az ülőfelület kiképzése, mivel a pilótának inkább a könnyed mozgást, míg az utasnak a megfelelő tapadást biztosító ülésre van szüksége. A motorok nem könnyűek, a naked változat 254, a fejidomos 260 kg telitankoltan.

A CB1300SF kapott egy féltestvért is, csakúgy mint Európában. Japánban ez a hangzatos Super Bol D'or néven kerül forgalomba. Méretes fejidom, multi reflektor, és színezett szélvédő jellemzi. A fejidomban két darab 1 literes tároló rekeszt is kialakítottak. Hosszútávú túrázásra és nagy sebességű közlekedésre ez a változat javallott. A gép teljesítménye 100 lóerősre növekedett Japánban is, mivel enyhítettek a szigorú korlátozásokon, bár ez még mindig nem a blokk valódi, korlátozásmentes teljesítménye.

Az új, kék fényű kerek sebesség és fordulatszámmérő órák mellé egy kis méretű LCD panel is a műszerfalra került, erről a napi és összes megtett kilométert, a távolság visszaszámlálót, a hűtővíz hőmérsékletét és még sok egyéb hasznos információt tudunk leolvasni. Az új ABS rendszer érdekessége, hogy nem csak az első, hanem a hátsó kerék megcsúszását is kontrollálja. A HISS indításgátló az alapfelszereltség része. A CB1300 Super Four a Honda gyári piros-fehér színében illetve metálkékben, a Super Bol D'or pedig a gyári szín mellett fekete-szürke metálban kapható a szigetországban, átszámolva meglehetősen kedvező, alig 2 millió forintos vételér környékén.