Bemutatkozott a Honda XR400 supermoto

2005.04.14. 14:06

A Honda bemutatta legújabb supermotoját, az XR400 Motardot, amely már a komolyabb osztályba sorolható lökettérfogata alapján. A léghűtéses, 399 köbcentis, négyütemű, radiális elhelyezkedésű 4 szeleppel felszerelt OHC blokk nem egy erőgép, de tisztességes 30 lóerőt teljesít. Az XR400 enduróból származó blokk beömlő és kipufogó traktusát átdolgozták a mérnökök, kapott egy 34 mm-es karburátort, csökkentett belső ellenállású gyújtás rotort, valamint a váltó áttételeit a supermotozás követelményeihez igazították. Mindezzel az alacsony és közepes fordulaton a gép megfelelően nyomatékossá vált.

A csőváz vadonatúj tervezés. Az enduró alapján indultak el a tervezők, de megerősítették mindenhol, főként a váznyaknál és a hátsó lengővillánál. A supermoto természetesen 17 colos, küllős könnyűfém kerekeket kapott, elől 110/70, hátul 140/70-es sportos gumikkal. Előre egy egész jó, 43mm belsőcső átmérőjű fordított teleszkóp került 245 mm rugóúttal, míg hátul egy központi rugóstag dolgozik 210mm-es rugóúttal. A 276 mm átmérőjű első, és a 220 mm átmérőjű hátsó tárcsafék bőven elegendő a 131 kg szárazsúlyú gép megállításához.

Az XR400 megkapta a supermotokra jellemző tank idomokat, az első fejidomot és kéttónusú nyerget. Az ülésmagasság szolid 855 mm, így a vékony nyereggel nem okozhat senkinek sem problémát. Az XR400 Motard két színben - briliáns fehér és extrém vörös - kapható egyelőre csak Japánban. Mindkét változatnál fekete a blokk, a felnik és az első villavédők.