Bemutatkoztak az első Star motorkerékpárok

2005.06.15. 10:02

Néhány héttel ezelőtt írtunk arról, hogy a Yamaha az USA-ban megalapította a cruisereket forgalmazó Star márkát. Most a Star bemutatta két első modelljét. A teljesen új Star Roadliner lesz a Star márka zászlóshajója. A gyártó szerint olyat tud, mint előtte egyetlen cruiser sem. Az egyedi designért a Yamaha dél-kaliforniai részlege felelt. Magában a minőségben, a kivitelezésben is új távlatokat nyit a Star. A blokk egy teljesen új, 1854 köbcentis, léghűtéses, nyomórudas vezérlésű V2-es egység, négy szeleppel és két gyújtógyertyával hengerenként.

A látszólag ósdi blokk igen sok modern technikai megoldást tartalmaz: négyszelepes hengerfej, kovácsolt dugattyúk, melyeket olajfúvókák hűtenek, számítógép által vezérelt üzemanyag befecskendezés, és a cruiserek közt elsőként megkapta a Yamaha sportgépek EXUP kipufogószelep vezérlését. A Star még nem közölt lóerő és nyomaték adatokat a gépről, csak annyit mondott, hogy 3300-as fordulaton 120 km/h-val megy a gép. A maximális nyomaték 2500-as fordulat körül jön elő.

Megtörve a cruiserek által diktált szabványokat, a Roadliner blokkja alumínium vázhoz kapcsolódik, amely hasonló eljárással készült, mint a sportmotoroké. A hátsó lengővilla szintén a Yamaha sportgépektől érkezett speciális öntési eljárással készült. A Star szerint a Roadliner súlyelosztása 49,6 - 50,4 százalék az első - hátsó tengelyek között. Ez a majdnem tökéletes súlyeloszlás igazán jó kezelhetőséget biztosít.

A Roadliner túra verziója is bemutatkozott Stratoliner néven. Ez gyárilag nagy első szélvédőt, utas háttámlát, valamint bőrbevonatú oldaldobozokat kapott. A szélvédő és a támla egy gyorszár rendszerrel van ellátva, amely segítségével pár perc alatt fel, és leszerelhető mindenféle segédeszköz nélkül. Mindkét típus 3 változatban kapható: az alap, a midnight (minden fekete fényezésű a gépen), és az S modell, amelyen minden létező alkatrész krómozást kap. A gépek ára kiviteltől függően 13500 és 16500 dollár között alakul. Az európai bevezetésről még mindig nincs hír, egyelőre csak találgatni lehetne, hogy a Yamaha áthozza-e a kontinensre az új márkát.