Itt a Kawasaki 450-es krosszgépe

2005.06.20. 10:42

A Kawasaki régóta várt 450-es négyütemű krosszgépe megérkezett a 2006-os modellévre. A motor igazán modern konstrukció: alumínium hídvázában az egyik legkorszerűbb 450-es egyhengeres blokk morog. A Kawa mérnökök az új vízhűtéses, 449 köbcentis, négyütemű erőforrást dupla OHC vezérműtengelyekkel, 4 szeleppel és Keihin FCR40-es karburátorral látta el. A henger beömlő traktusa kézzel polírozott, a titán szelepek és az alumínium szelepvezetők nagy fordulatszámoknál kevésbé lengenek be, mint a hagyományos acélból készültek. A dupla szeleprugók még versenykörülmények közt is stabil üzemet garantálnak. A mérnökök a nehézkes berúgások elkerüléséért automatikus dekompresszorral és melegindító rendszerrel látták el a blokkot.

A KX450F-ben egy újonnan tervezett nagy kapacitású Denso radiátor hűti a blokk vízét. A kipufogó természetesen titánból készül a leömlő résztől kezdve. A leömlő átmérőjét 38-ról 41 mm-re növelték. A modern motorhoz egy új, négysebességes, kifejezetten erre a krosszgépre megálmodott váltót passzintottak. Az olajfürdős kuplung minden igénybevételt kibír, ami egy versenypályán csak bekövetkezhet. A KX450F vázát úgy alakították ki, hogy a lehető legtöbb erő kerülhessen a blokktól a talajra. A kovácsolt és sajtolt alumínium szerkezetek alkalmazása révén a váz mind torziós, mind hosszanti merevségben magasan a követelmények felett teljesít. A váz méretei, a motor súlyelosztása segít abban, hogy a KX450F hátsó kereke ne elpattogjon a gyorsítások során, hanem megfelelő módon vigye át az erőt a talajra.

A futóművet a Kayaba cég szállította a krosszgép részére. Az AOS villákban elől a levegő-olaj külön választott gyűjtőterekben mozog. Hátul a jól ismert Uni-Trak himbarendszer egy alu lengővillára kapcsolódik. Mindkét futómű elem minden irányban állítható. Az első (250mm) és hátsó (240mm) féktárcsák hullámos kivitelűek. Ez a kivitel kisebb súlyt eredményez, amely csökkenti a rugózatlan tömeget, valamint segít a fékbetéteket tisztán tartani a sártól. A KX450F váza, a kettéosztott hűtőradiátor mind a keskeny profilt erősíti. A gép a neves Renthal alu kormánnyal érkezik gyárilag, míg az ülést csúszásgátló bevonattal látták el a tetején. Az ülés oldala viszont enyhén csúszós felületet kapott, hogy a kanyarokban a pilóta jobban tudja helyezni súlypontját. A titán lábtartók szintén a súlycsökkentést szolgálják. A végleges tömegadatok még nem állnak rendelkezésre, de a Kawa eléggé könnyed gépnek tűnik. A csomagot az agresszív idomzat és matricázás teszi teljessé. A Kawasaki számtalan további extra és verseny felszerelést kínál az amatőr krosszozók számára.