Új negyedliteres Kawa krosszgép

2005.06.30. 09:33

Mindössze két évvel a KX250F bemutatkozása után az ütőképes krosszgépet alaposan megreformálta a Kawasaki. 2006-ra számos változtatást eszközöltek rajta a gyár mérnökei. A 249 köbcentis, vízhűtéses, négyütemű blokk most még több lóerőt ad a lovasának, főként a közepes és a magas fordulatszám tartományokban. A remek nyomatékleadását felsőbb tartományokban is megőrizte a gép. További műszaki átalakítások a blokkban: áttervezett szívó és kipufogó nyílások, átdolgozott égéstér, új vezérműtengelyek, vékonyabb dugattyú korona. Erősebb szeleprugók, edzett felületű főtengely, hatékonyabb olajpumpa és új gyújtótekercs került még a fejlesztések listájára. A negyedliteres krosszgép is megkapta a Denso hűtőradiátorokat. A gyújtástérképet átprogramozták, és az átalakított dekompresszor rendszerrel könnyebbé teszi a KX250F indítását.

A kuplungot és az 5 sebességes váltót szintén átdolgozták. Új anyag került a kuplunglamellákra, valamint erősebb kuplungrugók a szerkezetbe. A váltódobban kicserélték a tengelyt, amellyel a váltás jobban érzékelhető. A KX250F a 450-eshez hasonló alu hídvázat kapott. A váz forgácsolt, sajtolt és öntött alu szerkezetből állt össze. Könnyű és egyben erős, merev szerkezet jött ezzel létre. A nagyobb tesóhoz hasonló az osztott radiátor, a keskeny profil és műanyag idomzat. A minden irányban állítható futóművet a Showa szállította. Az első teleszkópban az olaj és a levegő elkülönített térben mozog. A hátsó futómű UNI-TRAK felfüggesztési rendszerét átdolgozták a jobb tapadás érdekében.

Az első és hátsó fék egyaránt hullámos kivitelű, amely erős igénybevételnél jobban hűl, könnyebb, és a sártól is kevésbé tömődik el. Az alu kormányt a Renthal szállítja, de aluból van rengeteg csavar, alátét, kábelvezető a gépen a súlycsökkentés miatt. Extraként a KF250F-hez rengeteg gyári tuning, kiegészítő alkatrész vásárolható. A motor természetesen csak Kawa verseny zöldben vásárolható meg.