Bevetésre kész a KTM 250-es GP motorja

2005.07.04. 12:18

A KTM eredetileg már a Francia Nagydíjra tervezte a 250-es GP projektjének bemutatkozását, de ez a 125-ös csapat fejlesztéseinek fontossága miatt a következő futam helyszínére, Doningtonra tolódott. A július 24-i hétvégén bemutatkozó KTM 250-esről annyit lehet tudni, hogy kéthengeres motorja egyedi KTM fejlesztés, amely egy alumínium hídvázban foglal helyet. A futóművet az Öhlins cég szállítja, amely a Kenny Roberts csapata által menedzselt KTM MotoGP gép futóművét is szállítja. A hatsebességes, kazettás váltón keresztül lánc viszi át a hajtást a hátsó kerékre, amelyet a Marchesini szállít, csakúgy mint az elsőt. A motor táplálását két darab Keihin 39-es síktolattyús karburátor oldja meg, és mindez 110 bevallott lóerőt jelent a gyár közleménye alapján.

A megállásról a Brembo gondoskodik, két hatalmas acéltárcsa fogja meg az üresen mindössze 101 kilós gépet. A jelenlegi egyetlen KTM 250-es pilóta, Anthony West idén már kétszer indult 250-es GP futamon, hogy versenyrutinját megszerezze és ne kelljen ilyen irányú gyakorlat hiányában szenvednie a KTM éles bemutatkozásakor. A spanyol-német Würth BQR Honda csapat színeiben hajtott az elmúlt hétvégén de 6 körrel a vége előtt feladta a versenyt. És mily érdekes, hogy a sajtófotón is Talma rajtszáma található a gépen, talán mégsem véletlenül?