Yamaha 450-es krosszgép aluvázzal

2005.07.07. 09:49

Mint minden japán gyártó, így a Yamaha sem hanyagolja el krosszgépeinek fejlesztését. Évről évre minden nyár elején megújulnak a krosszmasinák, most a Yamaha is bemutatta új YZ sorozatát. A Las Vegasban bemutatott négyütemű YZ450F krosszmotor egyik legnagyobb újdonsága, hogy megkapták azt az alumínium vázat, amely a 2005-ös kétütemű krosszgépeken mutatott be először a gyár. Az aluvázon kívül az YZ450F-en igen sok alkatrészt lecseréltek.

Az egyik legfontosabb újdonság az 5 sebességes, szűken fokozott váltómű. A tavalyi négysebességest sokan kritizálták mind a versenyzők, mind a hobbisták között. Az 5 szelepes hengerfejet továbbra is egy Keihin FCR 39mm-es karburátor táplálja. A 48 mm belsőcső átmérőjű fordított Kayaba első teleszkópokat immáron senki sem cikizheti. Az áttervezett hátsó rugóstagba pedig könnyű titán rugó került.

A blokk is átesett néhány változáson: a karburátort és a kipufogót nagyobb teljesítményre hangolták, a hengerfej szöge megváltozott, az olajtartály a karteren belül előrébb került a jobb súlyelosztás érdekében. A dugattyú, a hajtókar és a főtengely mind áttervezésre került a teljesítmény és a tartósság témakörében. A dugattyút 2006-tól kezdve olajsugár hűti alulról. A ProTaper alumínium kormány és az állítható villabefogók még a leginkább kritikusaknak is megfelelnének. A gyár által közölt adat szerint mindössze 97 kiló a szárazsúlya az új YZ450F-nek.

Mivel a Yamaha gyár idén ünnepli fennállásának 50. évforduláját, nem maradhatott el egy speciális sorozat kiadása sem. A Yamaha versenyszíne a krossz és enduró versenyeken évek óta a jól megszokott kék, némi fehér beütéssel. Azonban ez nem volt mindig így. Hajdanán a Yamahák sárga-fekete-fehér gyári színnel mentek, és most a speciális ünnepi kiadás is ebben a színben pompázik. Az új modellek kb. novemberől lesznek kaphatók a kereskedésekben.