Sportos lesz a Daytona 675

2005.09.07. 14:01

Nemsokára hivatalosan is bemutatkozik a Triumph új, 675 köbcentis sportgépe. A motor végre olyan izgalmas lesz, mint azt már sokan régóta szerették volna a brit motorgyár rajongói közül. A Triumph évek óta eredménytelenül próbált a japán 600-asokkal versengeni. Eleinte a TT600, majd a Daytona 600 illetve a 650 változataival szállt csatába. Az újdonság szinte bizonyosan egy háromhengeres, 675 köbcentis, soros blokkal jön ki annak ellenére, hogy a fejlesztés alatt végig 680-as kódnévvel emlegette a sajtó. A plusz köbcentik és a háromhengeres felépítés alapján mind lóer?ben, mind nyomatékban felveszi majd a versenyt a japán 600-as soros négyhengeresek ellen.

A Daytona 675 méreteit tekintve jóval kisebb lesz mint el?de, alumínium vázat kap, amely részben térhálós cs?váz kivitel? lesz. A versenypálya felé kacsingatást jelzi a lecsavarozható segédváz, amely az ülés szekciót tartja és ezt a pályán általában egy jóval rövidebb segédvázra szokták cserélni. Emellett a hátsó leng?villa vázbekötési pontja is állítható lesz, amely a Triumph versenyterveinek komolyságát jelzi. Jelenleg a Supersport világbajnokságon a soros négyhengeresek 600, míg a két hengeres motorok 750 maximális lökettérfogattal indulhatnak, de a háromhengeresekre nincs aktuális szabályozás. Valószín?síthet?, hogy a sorozat szervez?i a háromhengereseket pont a félúton, azaz 675 köbcentiben maximálva engedik elindulni a sorozatban.

A japán gépekkel való lépéstartást szolgálják a könny?fém, üreges kerekek, a radiális felfogatású els? fékrendszer és a fordított els? teleszkópvillák. A Triumph egyel?re még semmiféle hivatalos technikai adatot nem jelentett be, de várhatóan a sportgép száraz tömege 160 kg alatt lesz, a 675 köbcentis motor pedig legalább 110 lóer?t nyom a hátsó kerékre, ami 120-125 lóer?t jelenthet a f?tengelyen. Az árát minimum 2,6 millió forintra teszik a források.