Triumph Scrambler

2005.09.07. 14:08

Hajdanán a Triumph TR6C sok embernek jelentette a mindenen áttör?, aszfaltra, könny? terepre egyaránt alkalmas univerzális motort. A brit gyár ezzel a géppel alkotta meg a Scrambler fogalmát a motorkerékpározásban az 1960-as években. Az új Scrambler a 60-as évekbeli ?s kinézetét idézi, viszont technikája a mai id?kb?l való, ezért kezelhet?ségével, megbízhatóságával már nem lesz gond. A blokk a Bonneville er?sebbik 865 köbcentis soros kéthengerese lesz, amelyet a Thruxton café racerb?l ismerhetünk már. Szériában ez 69 lóer?t jelent, de elég sok tartalékkal rendelkezik. Egy kis tuning kipufogó, pár módosítás itt-ott és könnyedén elérhet? a 80 lovas teljesítmény.

Az acél cs?váz szintén a Bonneville-r?l érkezik, viszont a gép szabad hasmagassága nagyobb lesz a nagyobb rugóúttal rendelkez? futóm? és a nagyobb átmér?j? els? kerék miatt. Vastag, magas profilú klasszikus enduró gumik, rövid, vágott sárvéd?k, széles, egyenes kormány szolgálja a klasszikus off-road kinézetet. A tankot szintén a T100-asról emelték át, oldalain a klasszikus gumipadokkal. A kisebb els? lámpa már egyedi a Scrambleren, csakúgy mint a mindössze sebességmér? órát és néhány visszajelz?lámpát magába foglaló m?szerfal is. A régi off-road gépekre volt jellemz? a magasan felhúzott kipufogódob, nos a Triumph újdonságának kett? ilyen is jutott a jobb oldalára, hasonló a TR6C-n volt látható anno.

A klasszikus formát folytatva a Bonneville els? teleszkópjai gumiharangot kaptak a csúszószárnál. A dupla els? féktárcsa is a minél tökéletesebb retro feeling áldozatának esett, mindössze egy tárcsát hagytak meg elöl. Kis meglepetés, hogy megmaradt a dupla karburátor 2006-ra is, ezzel nehéz lesz teljesíteni az alig egy év múlva beköszön? Euro3-as normákat. A Scrambler hivatalos bemutatkozása a Párizsi motorkiállításon lesz, így addig nem lehet biztosra mondani, hogy nincs-e eetleg a Triumph tarsolyában egy befecskendez?s blokk változat. A lehetséges színvariációk a kék/fehér és a piros/fehér. A motor ára a retro café racer Thruxtonnal fog megegyezni, azaz kb. 2,2millió forintba kerül majd.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.