Megújult a Yamaha Fazer 1000

2005.09.20. 11:02

Sokan várták már, és végre megérkezett. A Yamaha új FZ1 motorkerékpárja technikailag a gyár legerősebb sportgépével a jelenlegi YZF-R1-essel mutat rokon vonásokat. Sőt, szinte egy lecsupaszított R1-est látunk, egy a korábbi Fazer 1000-től alig eltérő vonalakkal. A Fazer 1000 eredeti kiadásakor 2000-ben sokak szívét meghódította kezelhető izommotor mivoltával. Most a Yamaha ezt továbbfejlesztette. A váz az R1-estől érkezett némi módosítással a naked motor kívánalmainak megfelelően. Az alumínium, fekete színű hídváz egyedi a naked motorok piacán.

Még a Fazer 1000 blokkja egy korábbi, 1998-as R1-esből való, addig a 2006-os FZ1 erőforrása a 2004-ben bemutatkozott és jelenleg is futó R1-estől került átvételre apróbb módosításokkal. Az eredmény 150 lóerő főtengelyen, amely hivatalosan 7 lóerővel erősebb az elődnél. A legtöbb vásárló azonban a formát nézi. Nos az új FZ1-esre kacsingatóknak nem kell ez ügyben elfordítani tekintetüket. Míg a régebbi modell meglehetősen olcsó dolgokból lett összerakva, addig az új modellnél az aluváz, az erősített kivitelű banán lengővilla senkinek sem kerülheti el a figyelmét.

A kipufogódob meglehetősen méretes, de hosszra rövid. Mindennek oka a három utas katalizátor, amely itt kapott helyet, és ezzel teljesíti az Euro3-as normákat. Az FZ1 első felfordított teleszkópvillái látszólag szintén az R1-esről érkeztek, a beállítási lehetőségek kissé lebutításával és a radiális fékfelfogatás elhagyásával. Egyelőre csak a félidomos változat került bemutatásra, de a Yamaha lapjai közt ott van egy, a jelenlegi FZ6-os lámpájára hasonlító első lámpával szerelt teljesen naked változat is. További adatok a 2006-os FZ1-ről a párizsi bemutató után látnak napvilágot.