Megérkeztek a GSX-R rakéták

2005.09.19. 10:22

A Suzuki GSX-R 1000 tavaly újult meg szinte teljesen, ezért várható volt, hogy egy évre rá a kisebb motorváltozatú GSX-R modellek is új designt kapnak. A Suzuki már közzétett néhány adatot és fotót a 2006-os GSX-R 600 és 750 sportgépekről. A két motor formatervében bár hasonlít, mégis sok mindenben eltér a legnagyobb testvér 1000-es modelltől. Viszont a 600-as és a 750-es megkülönböztetése még a legelvakultabb Gixxer fanatikusoknak is nehezen fog menni.

A Gixxerek erőforrásai teljesen újak és olyan kompaktak, rövidek amilyenek csak lehetnek. Erre azért volt szükség, mert a kipufogódob és a katalizátor nagy része a blokk alatt helyezkedik el, és kellett neki a hely. A váltóház szintén igen magasan helyezkedik el, nem a a főtengely, hanem a hengerek mögött. A háromszögletű kipufogódob a váltó alatt található, formája követi a hasidomét, és a közvetlen légbeömlők jóval hatékonyabb hűtést biztosítanak számára, mint az ülés alatti elvezetés esetében. Mivel a dob fő része közel került a motor tömegközéppontjához, ez segít a gyors irányváltásokban. Mindössze egy kis másodlagos dob lóg ki a motor jobb oldalán az R6-os Yamaha stílusában.

A Suzuki nem hozott még nyilvánosságra teljesítményadatokat, de a várakozások szerint a 750-es legalább 150, míg a 600-as 135 lóerőt teljesít a főtengelyen. Ez a valóságban 135 illetve 115 lóerőt jelent a hátsó keréken mérve. Mivel a blokk teljesen megváltozott, a Suzukinak új vázat kellett építeni hozzá. A vázban inkább függ a blokk, mintsem a váz körülvenné azt. Ezzel keskenyebb formát kaptak, és nagyobb légbeömlő rendszert tudtak tervezni hozzá. Mindkét motor radiális felfogatású első féknyergeket és ehhez dupla első tárcsaféket kapott, amely az 1000-es gépről származik. A 750-es megkülönböztető jele a titán-nitrid bevonat az első teleszkópvillák csúszószárain.

A könnyűfém kerekek maradtak háromküllős formában, de vékonyabb küllőkkel és könnyebb súlyban. A 600-as felnijei kék, a 750-esé fekete fényezést kaptak. Ezenfelül csak a másfajta matricázás különbözteti meg a két kisebbik Gixxer modellt egymástól. A hátsó lengővillájuk is azonos, melynek formája a GSX-R 1000-re hasonlít. A gyár nem adott meg súly adatokat, de várhatóan mindkét modell száraz tömege 160 kg alatt marad. A 600-as ára 2,5-2,6 millió forint körül várható, míg a 750-es alulról közelíti a 3 milliót.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.