Yamaha technikai újdonságok

2005.09.23. 10:47

A Yamaha alkalmazza az utcai motorkerékpárjai hengerfejében jelenleg a legtöbb szelepet, szám szerint hengerenként 5 darabot. Most azonban arra készülnek, hogy az 5 szelep mellé még két gyújtógyertyát is bepréseljenek az eddigi egy helyett. A technológia célja, hogy minél hatékonyabban és biztosabban égjen el az üzemanyag-levegő keveréke, ezzel növelhetnék a Yamaha sportgépek teljesítményét.

A másik újdonság amelyen a Yamaha dolgozik a teljesen hidraulikusan vezérelt, komplex futómű-rendszer. Ilyet láthatunk jó néhány Citroen gépkocsiban. A Yamaha rendszerében az első és hátsó futóművet hidraulika csövek kötnék össze, és amikor az első futómű mozgásba jön, az kihatna a hátsóra és megváltoztatná a hátsókerék csillapítását és merevségét. Ez az egymásra kihatás fordítva is megtörténne, tehát a hátsó futómű mozgása is befolyásolná az elsőt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.