Szériaérett a Guzzi Griso

2005.09.23. 08:18

Hajdanán a Moto Guzzi neve sokkal fényesebben ragyogott, mint manapság az olasz márkák közül bármelyiké. Sajnos az utolsó 20 évben rengeteg gond hátráltatta a Guzzit az új modellek tervezésében, de a tavaly ősszel az Intermoton bemutatott Grisót már az új idők lendülete próbálja elindítani. A cég immáron a Piaggio konszern felügyelete alatt működik. Mostanra a Griso szériaéretté vált, és bemutatkozott a nagyközönségnek is.

6 millió Eurót költöttek el a fejlesztésére, amely 30 éve a legnagyobb összeg, amit egy új motor fejlesztésére szántak a Comói tó partján. A Griso valójában egy naked motor lenne, de ebben a kategóriában a sportos, agresszív fajta közé sorolandó. A blokk ránézésre a Guzzi régivágású erőforrása, azonban ez nem igaz. A motor a Breva átdolgozott egységére épül, azonban az alkatrészeinek több mint 50%-át áttervezték. Így a négyütemű, 1064 köbcentis, léghűtéses, keresztben álló 90 fokos V motor most 88 lóerőt szabadít a 6 sebességes váltón és a kardánhajtáson át a hátsó kerékre, és mindennek 227 kg száraztömeget kell mozgatnia.

A futómű és a fékek is a sportmotorok benyomását keltik. Az első teleszkóppár a Marzocchi terméke, teljesen állítható darabok, csakúgy mint a Marzocchi központi hátsó rugóstag. A dupla első 320-as féktárcsák és a 4 dugattyús féknyergek a Brembo Serie Oro sorozatából kerültek ki. Hosszú tengelytáv, közepes utánfutás, alacsony tömegközéppont és széles, egyenes kormány határozzák meg a Griso vezethetőségét. A műszerfal formája egyedi, illeszkedik a Guzzi stílushoz. A hátsó lámpa LED-ekből áll, amely ismét a sportos vénát hangsúlyozza ki. A benzinbefecskendezés és a 3 utas katalizátor révén természetesen az új Guzzi is teljesíti az Euro3-as normákat.