Sérthetetlen motor a Hondától

2005.09.22. 10:48

A Honda legújabb prototípusa az ASV-3, amely tulajdonképpen egy project neve egyben. A rendszerben fedélzeti kamerák, GPS, radar és jármű-jármű közti kommunikáció szolgálja a pilóta védelmét. Az AVS-3 rendszerbe kapcsolt járművek (motor vagy gépkocsi) folyamatosan kommunikálnak egymással. A rendszer 120 járművel képes folyamatos kommunikációra a motor 200 méteres környékén belül. A gépkocsi illetve a motor vezetőjét egyaránt értesíti a rendszer egymás közelségéről. Ha a gépkocsi a motor útjában van és már nem tudja kikerülni azt, parancsot ad az autónak a rendszer a fékezésre. A motor esetében az automatikus lassítás nem történik meg, hanem a vezető kap hang- és fényjelzést. Ha esetleg mégis bekövetkezne a karambol, a rendszer automatikus segélyhívást küld a mentőközpontba.

A motor szinte emberi arcot kapott, mivel a kutatások igazolták, hogy az emberi agynak gyorsabb a felismerése, ha szemről, illetve szájról van szó, így a közlekedési partnerek előbb észlelik az ASV-3 motort. További biztonsági elemek az éjjeli közlekedéshez a lámpák elhelyezése. A motorokon túl közeli világítótestek nehézzé teszik a kétkerekű felismerését. Ezért az első lámpák távolabbra kerültek, illetve kiegészítő fények jelentek meg a villákon, illetve a motor fölé magasodó kereten. A projektet a japán kormány támogatja, és a jövőben a fejlesztések eredményei bekerülhetnek a Honda négy- és kétkerekűibe.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.