Mégiscsak itt a Kawasaki nehézbombázója!

2005.09.28. 12:47

A Kawasaki mindig híres volt nagy köbcentis, sportos és roppant erős túramotorjairól. Sokáig tartotta a Z1 vagy a ZZ-R 1100 a leggyorsabb széria motorkerékpár címet. Ezt a hagyományt követi most a vadonatúj ZZ-R 1400-zal (Amerikában a hagyományos ZX-14 kóddal fut a motor) a Kawasaki. A vadonatúj, torlónyomással (Ram-Air) lélegeztetett, befecskendezéses, 1352 köbcentis blokk máshol eddig nem tapasztalható erővel rántja a 300 km/h-s határ fölé a nagy Kawa pilótáját. A teljesítményadatok egyelőre nem ismertek, de ez a Kawasaki szériában valaha épített legerősebb motorja. Igazi kihívás a Suzuki Hayabusa ellen. Egyes források 195 lóerőt emlegetnek, amely elegendő lehet a 320 km/h elérésére is.

A ZZ-R 1400 semmiben sem osztozik elődeivel (se a ZZ-R 1200-assal, sem a korábbi ZZ-R 1100-assal). Teljesen új fejlesztés minden egyes elemében. Az erőforrás a ZX-12R blokkján alapszik. A blokk erejétől nem marad le a futómű sem: elöl fordított, minőségi teleszkópvillák, hátul szintén jó minőségű rugóstag dolgozik. A megállásról a Kawán brutális, radiális felfogatású és radiális főfékhengeres, 4-4 dugattyús nyergek, illetve hatalmas, hullámos tárcsafékek gondoskodnak.

A váz szintén lenyűgöző. A ZX-12R-nél megismert monocoque váz átszabott, alumíniumból készült, továbbfejlesztett változatát kapta. Könnyű és nagyon merev - ez a kifinomult váz könnyű kezelhetőséget és nagy sebességnél is hihetetlen stabilitást kölcsönöz a motornak. A ZZR formáját szélcsatornában alakították ki, de mégis megmaradt olyannak, amely jól illik a motor sportos voltához. Mint elődjei, a ZZR1400 is új szintet állít be a kétkerekűek világában. A vezető abban a tudatban vetheti át lábát nyergén, hogy a világ legerősebb szériamotorján ül.