Honda Goldwing légzsákkal

2005.10.05. 10:12

A Honda Goldwing óriási túragépe immáron három évtizede koptatja a világ országútjait. A luxus túragép 6 hengeres boxermotorjával a hosszú távú túrázás fogalmává vált egyben. A 366 szárazsúlyú hajónak csak az üzemanyagtank mérete szab határt az egyben megtehető távolságok legyőzésében. A Goldwing karosszériája nem igazán változott 2006-ra, maradtak a kényelmes fotelek, hát és kartámasszal, valamint beépítettek egy ventillációs rendszert, amely elvezeti a motorhőt a pilótától. Színek közt a megszokott fekete, a metálezüst, és az új bordómetál variációit találhatjuk.

Az erőforrás terén a környezetvédelmen volt a fő hangsúly. A Goldwing 1832 köbcentis 6 hengeres 118 lóerős boxermotorját egy Lineáris Levegő/Üzemanyag szenzorral látták el, amely helyettesíti a korábbi oxigén szenzort. Ez az új rendszer pontosabban szabályozza a levegő/üzemanyag keveréket, kiértékelve a kipufogógáz oxigén szintjét, ezáltal kedvezőbbé válik a gázreakció, illetve a motor légszennyező volta csökkent (ez Euro3 norma felére!). A generátor mostantól csendesebb mivel csillapítása olajfürdőssé vált. A Goldwing természetesen már régóta rendelkezik sebességtartó automatikával. Most a rendszer működésének megszakítása vált egyszerűbbé: a gázkart egyszerűen vissza kell tekerni alaphelyzetben majd ismét ráhúzni és ezután a pilóta szabályozza a motor mozgását.

A pilóta védelmi rendszer legnagyobb újdonsága a motoroknál először szériában alkalmazott légzsák. A pilótát a kormányon való áteséstől és egyben az ütközés energiájától védő lufi az autóknál alkalmazottnál sokkal nagyobb. Az első villákon elhelyezett szenzorok segítségével dönti el a vezérlő számítógép, hogy milyen jellegű lehet a baleset és szükségese a légzsák kipattintása. Újdonság a Komfort csomag is. Ebben 6 fokozatban állítható, elektronikus markolat fűtés, 6 fokozatú független utas és pilótaülés fűtés, amely a lábtartókat is melegíti, és egy láb ventillációs és fűtőrendszer található. Ez utóbbi a motorhőt a pilóta lábához irányítja szükség esetén.