Kozmetikusnál a Honda VFR

2005.10.06. 10:25

A Honda 1986-ban mutatta be a VFR első változatát. Azóta a VFR a legnagyobb japán gyártó 20 éve tartó siker modellje. A számos modellváltáson átesett gépet 2002-ben tervezték újjá, és formája sok V4 hívőt meglepett. Azóta a Honda csúcstechnikás gépe sok rajongót szerzett magának V4-es VTEC motorjával, amely kétkerekűn elsőként képes volt a hengerenkénti 4 szelepből csak kettőt használni alacsonyabb fordulatszám tartományokban a kedvezőbb nyomaték leadás miatt. A különleges technika ellenére a VFR az utóbbi években már a sporttúrázók körében vált népszerűvé, nyergében hosszabb távokat lehet kényelmesen és egyben superbike motorokhoz mérten is gyorsan megtenni.

A fejlesztés két fő iránya a VTEC motor járásának kultúráltabbá tétele, valamint az Euro3 környezetvédelmi normáknak való megfelelés. További kisebb változtatások a VFR burkolatát és kezelhetőségének javítását érintették. A VFR ruhája nem avult el 2002 óta sem. Összetéveszthetetlen formáján 2006-ra valamelyest változtattak a tervezők. A négy darab első fényszóró betétje most már az idomzat színében pompázik. Átlátszó burák kerültek az indexekre. A fokozatosan árnyalt első szélvédő látványos új elem. A hátsó rugó színe a rugóstagon mostantól fekete. Az eddig polírozott kipufogódobok érdesített, fémes felületet kaptak. A VFR 2006-ban vörös, ezüst és fekete színekben kapható.

A V4-es VTEC blokk vezérlésén finomítottak. Mostantól lágyabb a váltás a 2 és 4 szelepes üzemmódok közt. Kemény kigyorsításoknál nincs döccenés a teljes 4 szelepes üzemmódra való átkapcsolás során. A váltás 6800-as fordulatszám helyett 6600-nál történik meg. Ezzel összhangba hozták a 2 és 4 szelepes üzemmód adta nyomaték és teljesítmény különbségeket, így a váltás simábban történik meg. A visszafelé váltás fordulatát is lentebb engedték egészen a 6100-as értékig. Mindehhez a CBR1000RR-ről átvett injektorok, és teljesen átprogramozott PGM-FI befecskendező-rendszer, illetve vezérlőelektronika társul. Az összhatás egy sportosabb, kevesebbet fogyasztó motort eredményezett, amely könnyedén teljesíti az Euro3-as normákat. Teljesítménye 109 lóerő maradt a 782 köbcentis blokknak.

A VFR szárazsúlya maradt 213 kg ülésmagassága pedig 805 mm. A váz és a futómű nem változott, viszont a Dual CBS fékrendszert sportosabbá hangolták. Természetesen továbbra is rendelhető az ABS-szel szerelt változat. Mindkét modell a Honda indításgátló rendszerével kapható. A gyári extra lista sora szinte végtelen. A különféle fényezett dobozoktól kezdve, a motor takarón át, a riasztóig terjed az opcionális felszerelések sora.