Sikergyanús a Suzuki GSR600

2005.10.17. 10:01

A Suzuki évek óta minden fontosabb kiállításon bemutatta a B-King koncepció motorját. A motorosok a B-King 2001-es Tokyo Motorshow-n való első megjelenése óta kérlelték a Suzukit a szériagyártásba vétellel kapcsolatosan. A minden jóval felszerelt demo motor 240 lóerős blokkal és minőségi futóművel állt a porondon. Ezt viszont nem lehet eladni a hétköznapok motorosának, így elsőként a kis B-King, a GSR-600 szériagyártását indították el.

A gép a B-King-től örökölte elülső kinézetét, az idomzatba integrált irányjelzőket. A GSR az előző generációs, 2005-ös GSX-R 600 sportmotor kissé visszafogott, 599 köbcentis, 98 lóerős erőforrását kapta. A blokkot inkább nyomatékra hangolták át, ha már úgysem tarthatta meg eredeti erejét. A keverékképzésről benzinbefecskendezés és számítógép gondoskodik, így simán teljesíti az Euro3-as normákat. A fékek ugyan nem radiálisak, mint a koncepció gépen, de az elől dupla 310 mm-es féktárcsák a 4-4 dugattyús féknyergekkel bizonyára nem szolgálnak majd rosszul. A Yamaha Fazer és Honda Hornet egyik legerősebb kihívójának készül a GSR600 2006-ra.

A futómű kissé spórolósra sikeredett. Előre egy 43 mm-es hagyományos villa került, de csak az előfeszítése állítható. Hátulra központi rugóstaggal kombinált progresszív felfüggesztés jutott, itt már az előfeszítés és a húzó fokozati csillapítás is állítható. A műszerfal teljesen elektronikus, a fordulatot mutató, a sebességet és egyéb adatokat digitális kijelző közli a pilótával. Nem mellékesen sebességfokozat-kijelzővel is ellátták. A GSR600 gyárilag elektronikus indításgátlóval készül.

A motor szárazsúlya 183 kg, a tank kapacitása 16,5 liter. Ehhez rövid, 1400 mm-es tengelytáv, illetve igen alacsony, 785 mm-es ülésmagasság tartozik, amellyel várhatóan szinte minden magasságú motorosnak megfelel majd. Azoknak, akik kissé csalódtak a B-King koncepciójának ilyen megvalósulásában nem kell sokat várniuk, mert a koncepció modellre jobban hasonlító nagy B-King fejlesztés alatt áll, és várhatóan novemberben Milánóban mutatják be. A GSR600 2006-tól a fekete-szürke színkombináció mellett metálszürkében, kék-feketében, és piros-feketében lesz kapható, ha minden igaz, nagyon kedvező, 1,8-1,9 millió forint közötti áron.