Suzuki Stratosphere

2005.11.08. 12:54

A Suzuki a Tokiói Motorshow-n mutatta be a koncepció modelljét, melyet a legendás Katana reinkarnációjának szán. A Stratosphere névre keresztelt motor egyelőre csak koncepció modell, de a gyár szerint sok olyan technológiát hordoz, amelyet a jövő motorkerékpárjain láthatunk viszont. A futurisztikus külsejű gépben egy hathengeres, soros motor dolgozik amely 1100 köbcentijével könnyedén elérheti a 180 lóerőt. A hajdanán a 80-as években Suzuki Katana újragondolásával egy legenda éledhet újjá modern köntösben.

A motor alapkoncepciója az, hogy a legerősebb superbike-okkal is képes legyen lépést tartani a kanyargós utakon, de akár egy egész kontinenst is át lehessen vele szelni kényelmesen. Ennek érdekében állítható az üléspozíció, a kormány magassága és szöge. A vékony farrész táskák rögzítésére alkalmas kampókat rejt, az első szélvédőt pedig elektronikusan túrás helyzetbe lehet emelni. Mindehhez minőségi futómű és fékek tartoznak.

A blokk a GSX-R 1000 superbike-ból ered, de két hengert és 100 köbcentit hozzácsaptak a mérnökök. Az erőforrás strukturális teherviselő elem az alumínium hídvázban, mint az a Kawasaki ZX-12R-nél látható. Igazából a motor maga se nem szélesebb, se nem hosszabb mint egy Honda Fireblade. A Stratosphere automata váltót is kapott, amelynél a pilóta gombokkal kapcsolhatja a sebességeket, de a váltó visszatehető hagyományos kuplung és váltókar üzemeltetésre is.

A műszerfal helyett egy színes LCD kijelzőt találunk, amelyre sokféle formában lehet kivetíteni a motorról érkező információkat. A tankon elhelyezett gombokkal lehet kezelni a display menürendszerét. A motor stílusa az idén 25. évfordulóját ünneplő Katanára hasonlít. A Stratosphere egyelőre csak bemutató gép, szériagyártása csak 2009-2010 körül várható.