Greff felborult, de küzd tovább

2006.01.02. 11:00

Harmadik napjának vágott neki a 28. Dakar rali mezőnye. Négy versenyző, Varga Ákos, Kátai Péter, Herman Henrik és a a Dakaron legtöbb tapasztalattal rendelkező Szilvási Péter képviseli a magyar motorosokat a 252 fős motoros mezőnyben, valamint van egy quados résztvevőnk is Greff Róbert személyében. A december 31-én kezdődő küzdelem idén nem Franciaországban, hanem Portugáliában kezdődött. A leküzdendő távolság 9043 km, ebből gyorsasági 4813 km. A verseny január 15-ig tart, és természetesen nevéhez méltóan a szenegáli fővárosban, Dakarban ér véget.

A motoros mezőny már az első nap megfogyatkozott, a 232 befutó versenyző közül elsőként a tavalyi győztes, Cyril Despres ért célba. A magyarok között Kátai Péter volt a leggyorsabb, 46-ként intették le. Öt a 118. helyen Greff Róbert követte a Suzuki quaddal, majd 158. helyen érkezett Varga Ákos, aki tavaly az előkelő 27. helyen végzett. Herman Henrik a 168. Szilvási Péter a 220. lett.

Az új év első napja a 2006-os Dakaron már a második versenynap volt. A motorosok között a leggyorsabb Ruben Faria volt, de előző napi teljesítménye miatt összesítésben még így sincs a legjobb tízben. Most is Kátai Péter volt a leggyorsabb a magyar motorosok között, ezúttal 47-diknek érkezett be. Varga Ákos az 51., Herman Henrik a 198., Szilvási Péter pedig ismét a 220. lett. Greff Róbertet azonban utolérte a balszerencse.

"Sajnos hatalmasat buktam. Öten vonatoztunk egymás mögött. Előttem négy motoros ment, és aki közvetlen előttem húzta a gázt, nagyon elkezdett csúszkálni és az egyik pillanatban túl közel kerültem hozzá és majdnem nekimentem. Elrántottam a kormányt és hajszál híján a szakadékba zuhantam."- nyilatkozta a quados versenyző.

Az incidens következtében a quad jobb elejében komoly károk keletkeztek. Greff amit tudott megtett, hogy be tudja fejezni a mai szakaszt. Kormányösszekötőt, gömbfejet cserélt, de természetesen nem sikerült tökéletesre a generál, hiszen nem állt rendelkezésére minden alkatrész és szerszám. Szerencsére - ha döcögve is - sikerült befejeznie a szakaszt. A késés miatt azonban ötórás büntetést kapott, így a 224. idővel jelentősen visszaesett. A célban a szervizcsapat rohamtempóban javította ki a hibákat, így Gref még időben elindulhatott Malagába, ahonnan indul a komp az igazi kemény menet felé, Afrikába. Az első motoros ma reggel fél hét körül vágott neki az első, Nador és Er Rasidia közötti, 672 kilométeres afrikai szakasznak.