800-as BMW modellek

2006.01.03. 13:24

A BMW Milánóban mutatta be a nagyközönségnek új, 800-as motorjait. A sportos, fejidomos F800S-ről már korábban láthatók voltak fotók, de a félidomos F800ST-ről csak az olasz városban hullott le végleg a lepel. Az F800ST-t sporttúra gépként kezeli a bajor gyár. Mindkét típust a Rotax által újonnan kifejlesztett, vízhűtéses, hengerenként négyszelepes, soros kéthengeres blokk hajtja, amely kb. 80 lóerőt teljesít. A blokk elrendezése bár szokatlan a BMW-től az eddig jól megszokott boxer és soros négyhengeres erőforrások után, mindenesetre megfelelő darabnak tűnik, hogy a bajor cég lefelé szélesítse ki vele modellpalettáját.

A F800-as motoroknak hagyományos futóművűk van. A remek, ámbár drága Telelever vagy Duolever egyedi BMW-s rendszereket nem alkalmazták a mérnökök a költségek alacsony szinten tartása miatt. Az F800ST szinte teljes idomzat borítja, kormányvégei magasabban helyezkednek el az S változatnál, így komfortosabb üléspozíciót nyújt a pilótának. A nagyobb idomzat pedig az időjárás viszontagságai ellen véd jobban. A stílusos alumínium csomagtartó dobozok szériában kerülnek az ST változat oldalaira, de könnyen lecsatolhatók róla, ha épp nem kellenek. A nagyobb idomok ellenére a BMW 190 kg-os tömeget mond az ST-re is, csakúgy mint az S modellre. A pontos műszaki adatokkal 2006 tavaszáig várat minket a bajor gyártó, de állításuk szerint, az F800-asok üzemanyaggal, olajjal és vízzel feltöltve sem lesznek nehezebbek 210 kg-nál. Az árakról egyelőre csak találgatni lehet, valahol 2.4 és 2.9 milló forint között lesznek.