Sennának szentelt MV Agusta F4

2006.01.05. 13:07

Az MV Agusta által bemutatott F4 1000 Senna modell egzotikusabbra sikerült mint eddig valaha. Az MV főnöke, Claudio Castiglioni a immáron harmadik alkalommal szentel egy modellt a legendás F1-es versenyző, Ayrton Senna emlékének, akinek közeli barátja volt. Elsőnek a Ducati 916-osból készül Senna változat, majd később az F4 750-esből. Senna sajnos meghalt, mielőtt Castiglioni átvette volna az MV Agusta céget, de az F1-es pilóta haláláig gyakran hajtott egy Ducati 851-es superbike gépet. Mint minden korábbi Senna modell, ez is azért épült, hogy a brazil Senna Alapítványnak gyűjtsön pénzt.

Az egyedi fényezés mellett nagyon könnyű Marchesini MotoGP kerekek, és a legújabb egy blokkból álló Brembo radiális fék, 320 mm-es tárcsákkal került fel mint extra az F4 1000-esre. A blokkot is átdolgozták, 166 lóerősről 174 lovasra erősödött, köszönhetően az új Magnetti-Marelli vezérlő rendszernek. A fordulatot is jobban veszi, a csúcsteljesítmény 11900-as percenkénti értéknél jelentkezik, míg a piros tartomány 13000-nál kezdődik. A hátsó fogaskerék fogszámát eggyel megnövelték, ezáltal a gép jobban gyorsul, de a maximális sebessége megmaradt ugyanakkorának mint a széria F4 1000 esetében, azaz 300 km/h. Az MV szerint a végsebesség csak az áttételezés miatt ennyi, mivel így ezt a maximális fordulaton éri el a motor jelenleg.

Az egész idomzat szénszálas anyagból készült. A módosított hátsó Sachs rugóstag 1.2 kilóval könnyebb mint a széria modellen, mivel már nem külön gáztartállyal oldja meg feladatát. Az 50 mm belsőcső átmérőjű Marzocchi teleszkópok titán-nitrid bevonatot kaptak a kisebb csúszási ellenállás érdekében. Összességében a motor 2 kilóval lett könnyebb, mint a széria, így most 190 kg a tömege. A Senna 1000-es F4 modell korlátozott, mindössze 300 darabos szériában készül, ára ehhez képest igen meredek lesz. A széria gép 5 millió feletti árához legalább másfél milliónyi pluszt kell a vevőnek leszurkolnia.