2006-os Ducati GP motor

2006.01.20. 14:25

Nem kisebb egyéniség, mint a Ducati birodalom mindenhatója, Claudio Domenicalli mutatta be a Ducati GP6 versenymotort az olaszországi Madonna di Campiglioban. A Desmosedici legújabb variánsa a Ducati korábbi, GP5 jelzésű motorjának továbbfejlesztett változata. A motor maga könnyebb, mint elődje, de merevebb is a váz, a felnik és az első villa. A kompozit struktúrát a motor ülése körül és a gép hátsó részében teljesen átdolgozták, ezáltal 80%-kal nőtt a merevsége. A motor ergonómiája szintén említésre méltó fejlődésen ment keresztül: a tank formáját a pilóták kérése szerint alkották újra.

A fejlesztők ezen kívül a motor vezethetőségére koncentráltak, amely a siker kulcsa a MotoGP-ben. Az új műszerek és technológiák beépítése révén a mérnökök most már olyan teljesítmény leadást és karakterisztikát tudnak a pilóták rendelkezésére bocsátani, amilyet azok kérnek a pálya és az időjárás függvényében. Természetesen nőtt a motorerő és csökkentettek a fogyasztáson is. Optimalizálták a hűtési rendszer és a motor hőleadását. Továbbra is fontos szempont maradt a motor megbízhatósága. A Ducati tavaly műszaki problémák nélkül teljesítette mind a 17 versenyt. A fejlesztések során szorosan együttműködtek gumiszállító partnerükkel, a Bridgestone konszernnel. A japán gumik ugyanis nem minden pályán működtek jól tavaly, ezért most a problémák megoldására koncentráltak elsősorban. A 2006-os csapatban Loris Capiross és Sete Gibernau igyekszik majd a GP6-os motort győzelemre vinni.