Elkészült az ötvenmilliomodik Super Cub

2006.02.09. 13:34

Az első Honda Super Cub 1958-ban készült Japánban. Ebben az időben még szinte kizárólag kétütemű motorokkal szerelték a konkurens kis mopedeket, ám a Super Cubba az akkoriban kakukktojásnak számító, modern műszaki megoldásokat tartalmazó, négyütemű, 50 cm 3-es motort szereltek. Egyszerre volt nagyon gazdaságos és megbízható, így nem csoda, hogy csakhamar nagy népszerűségre tett szert. A kényelem sem volt utolsó szempont, az alacsonyan elvezett vázzal felrúgták a hagyományos mopedépítési szokásokat, míg a kar nélküli, automata kuplung igencsak megkönnyítette a sebességváltást. A motoros lábait hatalmas szélterelők védik az esőtől, széltől, megóvva így a ruházatot a szennyeződésektől.

1958 óta a Super Cub számos újításon átesett, de a tervezése során kitűzött alapelvekhez mindvégig ragaszkodtak. Japán után 1959-ben az USA volt az első ország, ahová bevették magukat a Super Cubok, majd 1961-ben Tajvanban is megindult az összeszerelés, ekkor még kizárólag japán alkatrészeket felhasználva. A Honda azóta alakította stratégiáját, hogy a gyártást a piac közelébe helyezi, így mára már szinte a világ minden részén található Honda gyár, - számszerint 13 országban -, ahol Super Cubot gyártanak, és ezeket 160 országban értékesítik.

A praktikus közlekedési eszköz az 50 milliónyi eladott példányával a világ egyik legnagyobb darabszámban értékesített járműve. Hazánkban Innova néven vált ismertté.