Méretes Yamaha R6 baki!

2006.02.24. 09:38

Néhány hete, miután az első amerikai vásárlók átvehették a legelső új Yamaha YZF-R6R motorjaikat igen meglepő dolgokra derült fény. Az új R6 tulajdonosok egy része általában nagy pályamotoros, így egyből elvitték gépeiket és fékpadon lemérették a teljesítményét, hogy lássák mi mennyi. A fékpadok általában saját fordulatszámmérő egységet használnak, melynek saját kábelét kell a blokk egyik gyújtáskábelére csatlakoztatni. Az így megmért fordulatszám azonban jócskán elmaradt a Yamaha által oly sokszor reklámozott és lényegi marketing elemként használt maximális 17500-as fordulatszám határtól. A maximális érték 16200 volt a legjobb esetben is!!! Mindezek után a Yamaha amerikai vezérei a rossz fordulatszámmérő egységekre, vagy a mérési körülményekre hivatkoztak. Igen ám, de ezt sokféle, hitelesített mérőpadon elvégzett mérések sora cáfolta. A motorvezérlő elektronika és befecskendező helyesen működött minden esetben, tehát a központi számítógép jól tudta, hogy milyen fordulatszámon dolgozik a motor, csak a pilóta felé kicsit többet jelzett a műszer.

A Yamaha, miután bebizonyosodott, hogy a fordulatszámmérő hibásan jelezte az aktuális fordulatszámot, felajánlotta az R6 vásárlóknak, hogy aki nem tud ezzel kibékülni, visszatéríti a motor árát, azaz visszavásárolja a gépet új árában. A beismerő levélben szerepel, hogy a fordulatszámmérő 9%-kal többet mutat a valósnál a 2006-os R6-osok esetében. Mindez nem érinti a teljesítményt és a menettulajdonságokat. A Yamaha ajánlata egyelőre csak az USA-ban érvényes, hogy mi lesz Európában, az még kérdéses, de ide később érkeznek csak az R6-osok, és addig még a Yamaha számlapot cserélhet a fordulatszámmérőkön.