Ducati Monster 695

2006.02.23. 09:09

A Ducati új belépő modellel várja 2007-től a márka iránt szimpátiát táplálókat. A 695-ös a 620-as L2-es blokkal szerelt legkisebb Monstert fogja váltani a vörösök modellpalettáján. A váltás természetesen teljesítményben is növekedést hozott: most már 73 lóerőt ad le a legkisebb L2-es blokk 8500-as percenkénti fordulaton. A régi 620-as 63 lovat tudott mindössze. A nyomaték is nőtt, tisztességes 62 Nm-re. A blokk táplálását Marelli benzinbefecskendező rendszer végzi, és mindez teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi normákat. Nem csak a teljesítmény növekedésre büszkék az olasz mérnökök, hanem arra hogy a blokk sokkal simábban, gördülékenyebben adja le erejét. A 695 új színeket és grafikákat is kapott. A matt fekete alapszín, a vörös vázzal ez idáig csak a Ducati Corse felségterülete volt.

Az ülés magasság mindössze 770 mm, amely szinte mindenkinek megfelelően biztos talajkapcsolatot biztosít a nyeregből. Az üléshelyzet még inkább egyenes, mivel a kormányt egy kicsit feljebb emelték és egy kicsit szélesebb is lett. Ez nagyon jót tett a Monster ergonómiájának. A lábtartók a sportosság és a kényelem közti szűk mezsgyén egyensúlyoznak. Mindent egybevetve a pilóta kényelmesen és biztosan ülhet majd az új 695-ös nyergében.

Az úttartással sem lesz gond. A váz a megszokott Ducati térhálós csővázszerkezet acélcsövekből. Az első villa fordított kivitelű, 43 mm belsőcső átmérőjű Marzocchi, míg hátra egy Sachs rugóstag került. A szerviz intervallumakt a gyár 12 000 km-re emelte meg. A Ducati egyedi Adler rásegítős nyomaték kuplungja teszi még kellemesebbé a haladást. A szerkezettel nagyon könnyű váltani, de egyben megakadályozza a hátsó kerék blokkolását, elpattogását túlzott motorfékezés esetén. Épp ezért nem csak a kezdők, hanem a versenyzők is szeretni fogják. A megállást a dupla 300 mm-es első féktárcsák, illetve a 245 mm-es hátsó tárcsa fogja biztosítani. Az abroncsok 120/60-17 és 160/60-17 méretben kerülnek majd a Monster kerekeire. A 695-ös tömege félszárazon mindössze 168, amely nagyon jó kezelhetőséget jelez. A modell 2007-esnek számít, de 2006 tavaszától már lehet érdeklődni a Ducati szalonokban az elérhetőségéről.