Közeleg az új Yamaha V-max

2006.02.23. 08:53

Tavaly ősszel a Tokió Motorshow-n már feltűnt a Yamaha V-Max legfrissebb változatának egy példánya. A látvány elég megdöbbentő volt, a szó izgalmasabb értelmében. Lassan az új V-Max sorozat éretté válik, sőt már elkészült az újdonság weboldala is. Itt a koncepció motorról láthatunk fotókat, és a Yamahának is lehet üzenetet küldeni mi legyen, vagy mi ne legyen a szériagépen. A legérdekesebb minden bizonnyal a "hány lóerős lesz az új V-Max" kérdéskör. Jelenleg 140 és 210 lóerő közötti értékek forognak a különféle hírforrások szerint. További kérdés még a menetstabilizáló berendezés illetve az ABS alkalmazása.

Az MCN legújabb információi szerint a V-Max V4-es blokkjában változó szelepvezérlés üzemel, amely a hírek szerint jóval fejlettebb, mint a Honda motorokon alkalmazott VTEC rendszer, amely nem folyamatosan változó szelepvezérlés igazából. Nemrégiben a Yamaha a hozzá igen közelálló Toyotával dolgozott gépkocsi motorokon, amelyek változó szelepvezérlést használtak. Ha most ezt a Yamaha átültetné a V-Max blokkjába, az több nyomatékot jelentene az egész fordulatszám tartományban egy hagyományos szelepvezérlésű motorhoz képest. És ez egy izommotornál ugye mindennél többet nyom a marketing kampányban.