Az új Benelli az off-road pályákat veszi célba

2006.03.09. 09:38

A sportmotorjairól, és hihetetlen formavilágú utcai gépeiről híres Benelli ezúttal az aszfalt elhagyására készül.

Az olasz motorgyár, a Benelli újra az üzleti élet vérkeringésébe került köszönhetően a kínai Qianjiang vállalatnak, mely nagyrészt megvásárolta a súlyos anyagi problémákkal küszködő céget. Az új tulajdonos szerencsére a fejlesztésekre sem sajnálja a pénzt, így 2006-ra mindjárt két új modellt is építtetett a streetfighter TNT háromhengeres, 1130 cm3-es blokkja köré.

A Tre-K valójában egy sport-túra motor, melyet egy óriási terepgép ruhájába csomagoltak. Leginkább a Ducati Mustistradara hasonlít, de nem elhanyagolható a hasonlóság a KTM Adventure-rel sem. Annak ellenére, hogy tervezői azt hangoztatják, hogy "Ahol az aszfaltútnak vége, ott kezdődnek az igazi kalandok", úgy gondolom, hogy a 205 kg-os Tre-K off-road tulajdonságai nem éppen százszálékososak. Először is a Dunlop gumik inkább aszfaltra valóak. A TNT motor annak ellenére, hogy kicsit visszafogták, igen versenyképes maradt. A Benelli nem kevesebb, mint 125 LE-t (hátsó keréken mérve 110 LE-t) ígér legújabb terepezőjéhez, ami 20 LE-vel több a BMW R1200GS-énél, és 30-cal a Ducati Multistradáénál. 115 Nm-es nyomatékával pedig lazán átugorja mindkettőt.

A motor tervezője ugyanaz az angol tervező, Adrian Morton, akinek tollából született a Benelli TNT és a Tornado sportmotor is. A régebbi munkáiból megismert ülés alá felhúzott kipufogó, vagy a metál bordóra fényezett térhálós acélcső váz visszaköszön a Tre-K-n is, míg a motor off-road jellegét morcos fejidoma, magasba felhúzott hátsó része és a megnövelt rugóutak biztosítják. A futómű a gyártól megszokott módon első osztályú, míg a motor ára exkluzivitásának megfelelően közel 4 millió Ft körül lesz.

Igazi multikultúrális motor: egy angol tervezte, olaszok gyártják kínai pénzen. Az első darabok májusban érkeznek a Benelli kereskedésekbe.