Javított Tóth Imi Barcelonában

2006.03.06. 12:56

Az IRTA tesztek második napján az időjárás kevésbé kedvezett a versenyzőknek a Katalán pályán. Elég hideg és borús volt az idő, így a 125 cm 3-esek kicsit később kezdtek, mint lehetett volna. 11:30 körül mentek ki a versenyzők a pályára. Imi nagyon erősen kezdett, tartósan az első 10-ben volt. Miután könnyedén mente az 1.43.3-as köridőt, elkezdtek a beállításokra és nem az időeredményre koncentrálni. Betettek egy új hengert, amit le akartak tesztelni még a futamok előtt. Szerencse, hogy kipróbálták, mert kiderült, hogy hibás. Először a karburálást próbálták hozzáhangolni, abban keresték a hibát, de a motor erőtlen maradt. Miután minden létező hibaforrást leteszteltek, megállapítást nyert, hogy a henger okozza a problémát. Mivel már csak 20 perc volt az edzés végéig, és már Imi lecsúszott az előkelő helyéről, úgy döntöttek a szerelők, hogy kicserélik a hengert.

Locatelli szerelői is besegítettek a dologba, így 7-en 12 perces rekordidő alatt kicserélték a hengert. 8 perc, azaz 4 kör maradt hátra az edzésből, amit Imi optimálisan kihasznált, minden körben javított, az utolsóban a legnagyobbat, de egy versenyző feltartotta, elrontva ezzel a legjobb körét. Könnyedén meg lett volna az 1.42.7-es idő, tehát a csapatnál elégedettek a két nap eredményeivel. 14 órakor a nagyobb, 250-es géposztály versenyzői vették át a pályát, köztük a Team Toth másik motorosa, Locatelli is. Elég későn kezdtek és az idő egyre hűvösebb lett. A főszerelő néhány futómű beállítást próbált, így nem az időeredményre koncentráltak. Loca így is a 7. helyen végzett a 27-ből, ami nagyon jó kezdés az első hivatalos teszten.