Smartuki, a GSX-R motoros Smart

2006.03.29. 11:14

Peter Bee már a kezdetekkor vásárolt magának egy Smartot, mivel az nagyon megtetszett neki. Nagyszerűnek tartotta a formáját, jó volt vele városban szaladgálni. Azonban egy dologgal, a motorjának az erejével soha sem volt megelégedve. Képes lett volna egy 100 lóerő körüli erőforrást szerezni, amely nem rossz a széria 60-hoz képest, de Pete-nek ez nem volt elég. A Suzuki GSX-R 1000 és Yamaha YZF-R1 blokkjában kezdett gondolkodni. Haverjai a Z Carsnál mondták, hogy ez nem is lehetetlen, az R1 motoros Minijük volt erre az élő példa. Pete vett egy vadiúj Smartot és elkezdődött a munka.

A Z Cars egyedi vázat épített a blokk számára, Cosworth differenciálművel és teljesen független hátsókerék felfüggesztéssel. A GSX-R blokkot is kihegyezték egy kicsit: 180 lóerősre pumpálták fel. Került rá egy titán verseny kipufogórendszer is. Az elektromos kábelezést egyedileg kellett megoldani, hogy a Suzuki motorvezérlést össze tudják hozni a Smart kezelőszerveivel. A fordszámmérő vörös tartománya a blokk csere után 13ezernél kezdődik!

A Spax készítette az egyedi sport futóművet, állítható magassággal és csillapítással. A fenevad megállításáról elől hátul hullámos féktárcsák gondoskodnak, előre hatdugattyús féknyergek kerültek. A végeredményt Smartukinak keresztelték el. Egyelőre csak egy darab létezik, bár a Z Cars tervezi a kínálatba való felvételét. És hogy megy? Nagyon! 0-100 km/h-ra 4,2 mp alatt gyorsul, a negyed mérföldet 12,4 mp alatt teszi meg állórajtból! A végsebessége 210 km/h felett van. Az Autosport Magazine tesztelte a gépezetet egy Mitsubishi Evo FQ-330-assal szemben. A Smartuki nem nyert ugyan de messze jobb volt, mint egy Subaru Impreza WRX.