Gyártásra kész a jövő motorja

2006.04.21. 10:54

Még alig kezdődött el az idei motoros szezon, a gyárak máris csorgatják a jövő évi modellekről szóló híreket. A Honda tavaly ősszel, a tokiói motorshown állt elő egy remek koncepció modelljével, az DN-01 nevet viselő automataváltós sportgéppel. A visszajelzések várakozáson felül alakultak, hiszen a pletykák szerint a Honda a DN-01 gyártása mellett döntött.

A DN-01 név nem csak holmi kódszám, a Dream New, azaz Új Álom koncepció kezdőbetűiből származik. A tervezők célja az volt, hogy egy kényelmes, sportos túragépet alkossanak, mely olyan pluszt nyújt pilótájának, amit az eddig gyártott motorok egyike sem. A döbbenetes külső magáért beszél, de a Honda mérnökei nem elégedtek meg ennyivel. A 680 cm 3-es, vízhűtéses, négyütemű V2-es motort a Honda hidromechanikus, folyamatosan változó áttételű HFT (Human Fitting Transmission) váltóval szerelt fel.

A pilóta három váltási mód, a Drive, a Sport és a hatfokozatú Manuális mód közül tud választani. A Drive módban nyugodt, egyenletes tempóval haladunk, ilyenkor a legkisebb a fogyasztás is. A Sport fokozatot választva magasabb fordulatszámon jár a motor, ha robbanékony elindulásokra, hirtelen előzésekre, gyors irányváltásokra számítunk, akkor ezt válasszuk.

A motor vezetőjének lehetősége van manuális sebességváltásra is, ilyenkor a kormányra szerelt gomb segítségével hat fix sebességi fokozat közül választhat. A motort felszerelték a Honda legújabb műszaki fejlesztéseivel, így kártyás indítórendszert, beépített hangszórókat és GPS navigációs rendszert is kapott.

A Hondánál szokás, hogy különlegességeiket - mint annak idején a Forzát is - elsőként Japánban forgalmazzák, de reméljük, előbb-utóbb nálunk is kapható lesz.