Honda győzelem a Le Mans-i 24 óráson

2006.04.27. 10:43

A 29. Le Mans-i motorversenyre közel 86 000 néző látogatott ki az elmúlt hétvégén. Az edzéseken a GMT94 Yamaha csapatnak Sebastian Gimbert szerezte meg az első rajtkockát 1p 38,174 mp-es idővel. A második a Suzuki gyári, 1-es számú csapata, míg a negyedik a 2-es számú csapata lett. A két Suzuki csapat közé beékelődve a Yamaha Austria került, Giabbiani jóvoltából. Az 5. helyről a Kawasaki 111-es rajtszámú legénysége várhatta az igazi Le Mans-i stílusú rajtot, amelynél a versenyzők a pályán átfutva pattantak motorjuk nyergébe és vágtak neki a 24 órán át tartó, embert és gépet próbáló körözésnek.

Vincent Philippe, az egyes számú Suzukin rajtolt a legjobban, sőt az első körben már a kettes számú Suzuki is megelőzte a 94-es Yamahát. Ez a három motor hamar elhúzott a mezőnytől. Az első óra végén történt az első komolyabb esés, mikor is Kitagawa az 1-es Suzukival jókorát esett, igaz rövid pihenő után még be tudta vinni gépét a boxba. A kettes számú Suzuki Costes vezetésével a GMT94-gyel harcolt az élen, míg a harmadik helyért a 111-es Kawa és az 55-ös National Motos Honda legénysége küzdött. A 7-es számú Yamaha Austria műszaki problémák miatt hátrébb csúszott.

A Suzuki 2-es csapat alaposan elhúzott a késő délután során, a második helyért viszont nagy volt a küzdelem a GMT94, a Honda 55-ös és a Kawasaki csapata közt. Este 7 után a Kawa kiszállt a Museum kanyarban a pályáról, és a pilótának 11 percébe telt mire a boxba ért, így visszaestek az 50. helyre. Este a Suzuki 2-es csapat vezetett, őt a GMT94 és a Honda 55-ös követte nagyobb hátránnyal, míg a verseny elején bukott 1-es Suzuki ekkorra visszaverekedte magát a 4. helyre. Sőt éjfélre már a második helyen haladtak, amikor fékproblémák miatt kiállt a motor ismét a boxba, ahol 12 percet töltött és éppen csak vissza tudott jönni a GMT94 Yamaha elé.

Délelőtt nem sokkal 11 előtt a 2-es számú Suzuki vezető helyről a boxba kényszerült, és mint kiderült, a szelepek sérültek meg a hengerfejben. Nem sokkal ezután bejelentették, bár meg tudnák csinálni, de az annyi időt venne igénybe, hogy esélyük sem maradna egy jó helyezés elérésére. Ekkor a Honda 55 National Motos gépe vette át a vezetést, 3 kör előnnyel az 1-es Suzukitól. A Suzuki mindent megpróbált, de mindössze 2 körre sikerült megközelítenie a remekül szereplő Hondásokat. A Honda 55-öst (Protat, Four, Ribalta) nem kis meglepetésre elsőként intették le a 24. óra végén, amikor 817 kört teljesített Le Mans-ban. A második helyen a Suzuki 1-es csapata, míg a harmadikon a kissé megviselt GMT94 Yamaha ért célba a Superbike géposztályban, ami egyben az összetett verseny végeredménye is volt. A Superproductionben a Suzuki Infini Team, míg a Superstockban a Maccio Racing győzött.