Bemutatkozott a 450-es KTM szuperkrossz!

2006.04.27. 10:54

A KTM futamgyőzelmekkel tarkított, 2006-os motokrossz idénykezdete után az új generációs krosszgépek egész sorát fogja piacra dobni, melyek első képviselője az új 450 SX-F. A bemutatóra a spanyol motokrossz nagydíj helyszínén, Bellpuigban került sor stílszerűen. A KTM a 450-essel egy minden terepre alkalmas, univerzális krosszgépet akar adni az amatőr és profi motorosoknak, amely bárhol képes a győzelemre, hiszen a cég szlogenje egyszerű, de egyértelmű: "Ready to Race!".

Az új gépben vadonatúj, 449 köbcentis, vízhűtéses, négyszelepes, DOHC vezérlésű blokkot találunk. Négy szuperkönnyű titán szelep és DLC bevonatú szelephimbák dolgoznak az új hengerfejben, minden eddiginél magasabb fordulatszámot engedélyezve az egyhengeresnek. Krosszgépeknél szokatlan módon elektromos önindító került rá, de ezért minden bizonnyal a fáradt krosszozók hálát adnak a KTM-mérnököknek. Az üzemanyagot Keihin karburátor pumpálja a hengerbe, amely hálából 59 lóerős maximális teljesítményt szabadít a hátsó kerékre.

A váz teljesen újonnan fejlesztett darab, ovális keresztmetszetű, acél ötvözet csőből készül, és a hűtőnek valamivel több helyet hagy, mint elődje. Természetesen merevebb és könnyebb is a korábbi változatnál. A szintén könnyebb könnyűfém hátsó lengővilla geometriája is új, és a legújabb White Power PDS hátsó rugóstag köti össze a vázzal. Előre szintén a WP szállítja a fordított első teleszkópvillákat, a legújabb integrált kazettás rendszert alkalmazva.

A gyors krosszmotorok jó ergonómiát követelnek meg, mert kényelmetlen gépet nehéz gyorsan vezetni. Erre nagy hangsúlyt fektettek az SX-F 450 esetében is. Újak a műanyag idomok, átdolgozták a tank szekciót, amely az egyik legfontosabb egy krossz pilóta számára. A másik lényeges tényező az ülés, amelyet teljesen újragondoltak a tervezők. Az már csak hab a tortán, hogy a jobb ergonómia mellett jobban néz ki a gép is.

A KTM 450 SX-F a kezdetektől fogva sikeres a motokrossz világbajnokságon. Az MX1 kategóriában Jonathan Barragan, aki sokat dolgozott a gép fejlesztésén is, rögtön egy 4. és egy 7. helyezést ért el a spanyol világbajnoki futamon a vadonatúj géppel. Mindez a 450 SX-F igen jó versenyképességéről tesz tanúbizonyságot, amely tovább javulhat a krossz idény során. Az újdonság azonban hivatalosan csak idén júniusban mutatkozik be a KTM új krossz sorozatával egyetemben, amelynek során a 125SX, a 250SX és a 250 SX-F is megújul.

Technikai adatok:
Blokk: egyhengeres, 4 ütemű, 4 szelep, DOHC, vízhűtés
Lökettérfogat: 449.3
Furat x löket(mm): 97 / 60.8
Sűrítési viszonyszám: 12,5 : 1
Teljesítmény: 59 HP
Indítás: elektromos önindító
Váltó: 4 fokozatú
Karburátor: Keihin MX FCR 41
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős, hidraulikus
Gyújtás: Kokusan digital CDI
Váz: króm-molibdén acélötvözet
Segédváz: Titán ötvözet
Kormány: Alumínium
Első futómű: WP-USD 52 MA
Hátsó futómű: WP-PDS rugóstag
Rugóút elől/hátul: 300 / 335 mm
Első fék: 260 mm tárcsa
Hátsó fék: 220 mm tárcsa
Első/hátsó kerék: 1.6 x 21" / 2.15 x 19"
Első/hátsó gumi: 80/100-21" / 110/90-19"
Áttétel: 14:50
Kipufogódob: Titán
Kormányszög: 63.5°
Utánfutás: 112 mm
Tengelytáv: 1481ą10 mm
Szabad hasmagasság: 380mm
Ülésmagasság: 925mm
Üzemanyagtank: 7 liter
Tömeg: kb. 100 kg