Tóthék az ötödik helyről várják a folytatást

2006.05.10. 14:38

A jövő hétvégén a gyorsasági motoros világbajnokság résztvevői Isztambul után, ismét egy Hermann Tilke által tervezett pályára látogatnak el. A Shanghaiban rendezett nagydíj az idei szezon negyedik versenye. Az 5431 méter hosszú pálya leghosszabb egyenese eléri az 1200 métert, így itt a versenyzők kihozhatják a gépekből a maximumot. A negyedliteresek tavaly 270 km/órával robogtak a célegyenesben. A pálya egyik legfontosabb jellemzője a "stop and go", hiszen rendkívül nagy sebességről kell nagyon agresszív fékezéssel lelassítaniuk. A versenyzők elmondása szerint hiányzik a vonalvezetésből a dinamika, a lendületesség.

A Team Tothnak szerencséje volt a szállásfoglalással, hiszen alig 15 percre laknak a pályától, ahova helyijáratos busszal közlekednek, mivel Shanghaiban nem lehet autót bérelni, vagy ha mégis, csak maximum 9 órás időtartamra, sofőrrel. Az extra órák ezen felül horribilis összegekbe kerülnek. Akárcsak a szállodai szobák, melyekért egy éjszakára 200 eurót kérnek. A pálya felszereltsége kifogástalan és szupermodern. A depó és az épületek kialakítása praktikus, mivel nincsenek nagy távolságok. És persze Kínához méltóan pazar, mint például a mesterségesen kialakított tóban az oszlopokon álló irodaépületek, melyek bérleti díja annyira borsos, mint amennyire pazar, ugyanis 2000 dollárba kerül a bérlésük a verseny hétvégéjére.

Ezen a pályán egyébként idén másodjára rendeznek MotoGP-t. A versenyzők többsége - akárcsak Roberto Locatelli és Tóth Imi - reméli, hogy idén elkerüli a pályát az eső, és nem kell bokáig érő vízben motorozniuk, mint tavaly.

Roberto Locatelli #15:
"Tavaly voltunk itt először, és nem végeztem valami jó helyen. Persze ez nem jelent semmit, hiszen Katarban sem értem el 2005-ben jó eredményt, idén mégis a dobogóra állhattam. Minden attól függ, hogy milyen idő lesz. Ha az edzés napokon végig esik, és vasárnapra kisüt a nap, akkor fújhatjuk az előző napok munkáját. Már most nekiálltunk a telemetriát és a tavalyi adatokat elemezni, ami remélhetőleg sokat fog segíteni a beállításokban."

Tóth Imi #45:
"Én csak azt kívánom, hogy ne essen, mert ami tavaly itt volt, az nem motorversenyzőnek való. Ma kora reggel kimentem a pályára, és megbeszélést tartottunk a szerelőimmel. Mi is elemeztük a meglévő adatokat. Azokra, akik nézőként kilátogatnak ide, nagy hatással lesz a pálya. Szerintem az összes közül ez a legszebb, bár jobban tetszene, ha nem kellene szenvedni az időeltolódástól. Ez mindig nagyon nehéz és persze megint nem volt sima utunk, hiszen már Budapesten nem akartak felengedni a gépre, mert túl volt foglalva. Miután sikerült, irány Párizs, majd onnan 11 óra repülés. Persze Shanghai aztán mindent feledtet. Lenyűgöző ez a hely."

A világbajnokság állása a 250-es géposztályban:

1. Andrea Dovizioso ITA 52 pont
2. Jorge Lorenzo SPA 50 pont
3. Hiroshi Aoyama JPN 46 pont
4. Hector Barbera SPA 44 pont
5. Roberto Locatelli (Team TOTH) ITA 38 pont
2005-ös eredmények:
Tóth Imi Apriliáján a 25. helyről rajtolt, végül 30-dikként ért célba a versenyen.
Roberto Locatelli Apriliáján a 12. helyről rajtolt, végül 16-dikként ért célba a versenyen

Időeltolódás: magyar idő plusz hat óra.
Várható időjárás: borús, esős idő várható. Az időjósok vasárnapra ígérnek naposabb, esőmentes délutánt.