Bayliss egyelőre verhetetlen
A monzai viadalra meglehetősen idegesen érkeztek a pilóták. Ennek oka a felfokozott bizonyítási vágy lehetett talán. Noriyuki Haga pl. egy kapuőrt megvert, mert nem akarta autóval beengedni a pálya egy lezárt területére. Jutalma egy szép összegű pénzbírság lett. Az edzéseken a leggyorsabb kört Troy Bayliss futotta a Ducatival, amelyen verseny abroncsok voltak. Troy Corser a Suzukival a superpole során edzésgumikat használt, amelyek hobban tapadnak és ezzel körrekordot megdöntve megszerezte az első rajtkockát. Mögötte Bayliss, Barros és Laconi következett az első rajtsorban. A
Első verseny
A rajtra a két Troy húzott el az élen. Néhány kör elteltével a
Haga próbálta a lépést tartani az élen álokkal. Mögöttük Alex Barros és
James Toseland hajtott, de nem sikerült felzárkózniuk a vezetőkre. Az
élen a három pilóta folyamatosan előzgette egymást, de a futam
féltávjától kezdve Troy Bayliss elhúzott vetélytársaitól és simán
nyerte az első versenyt. Troy Corser leszakadásával Barros, Toseland és
Haga feljött az ausztrál pilótára és a végén Barrosnak sikerült
megszereznie előtte a második helyet. Toseland is ott volt a dobogó
környékén, de az utolsó előtti körben a Parabolica kanyarban kicsúszott
Hondájával.
Első verseny végeredménye:
1 Bayliss Ducati 999F 06 Ducati Xerox 33'23.100
2 Barros Honda CBR1000RR Klaffi Honda 3.982
3 Corser Suzuki GSXR1000K6 Alstare Suzuki Corona Extra 4.216
4 Haga Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 4.395
5 Pitt Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 13.605
Második verseny
A második futamban Corser kapcsolt a leggyorsabban a rajtnál és
azonnal az élre állt, Hagaval a nyomában. Barros nem rajtolt jól, de
mindenre elszántan eredt az élen állók nyomába. A pilóták sokat
variáltak a gumikkal. Szinte mindenki a 200mm széles közepes keménységű
hátsókat választotta, előre azonban a puha, közepes és kemény keverékek
kerültek egyéni ízlés szerint. Bayliss és Corser megint egymásra
találtak és hatalmas versenyt vívtak egymással. Bayliss 4 kör után új
körrekordot futott és megelőzve Corsert fokozatosan elhúzott tőle, majd
megnyerte a második futamot is. Haga most senkit nem engedett a
közelébe, így a két Hondás, Barros és Toseland csak a japán után ért be
a célba.
Második verseny végeredménye:
1 Bayliss Ducati 999F 06 Ducati Xerox 32'17.705
2 Corser Suzuki GSXR1000K6 Alstare Suzuki Corona Extra 1.916
3 Haga Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 6.479
4 Barros Honda CBR1000RR Klaffi Honda 10.227
5 Toseland Honda CBR1000RR Winston Ten Kate Honda 11.910
Világbajnoki pontverseny állása:
1 Bayliss Ducati 999 Fo6 Ducati Xerox 150
2 Corser Suzuki GSXR Alstare Suzuki 139
3 Toseland Honda CBR1000RR Winston Ten Kate Honda 97
4 Barros Honda CBR1000RR Klaffi Honda 95
5 Haga Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 93
6 Pitt Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 79
7 Lanzi Ducati 999F 06 Ducati Xerox 59
8 Rolfo Ducati 999F 05 Ducati SC - Caracchi 46
9 Abe Yamaha YZF R1 Yamaha Motor France 40
10 Nieto Kawasaki ZX10 R PSG-1 Kawasaki Corse 37