Gilera SC125, a GP replika

2006.05.18. 14:44

A Gilera nagy erőfeszítéseket tesz, hogy visszaszerezze régi hírnevét a sportmotorok világában. Valaha a gyárnak sok igen sportos modellje volt, és rengeteg versenyt nyertek a Gilera gyár színeiben. 13 év óta idén tért vissza a Gilera a 250 köbcentis kategóriába Most bemutatkozott Gilera SC125-ös alapjait a Derbi GPR125-ös adta. Könnyű, kompakt, és újszerű gép tökéletes masina a fiataloknak, akik a MotoGP 125-ös kategóriájába induló gépekhez hasonló járművet szeretnének maguknak. A sportgépet egyes EU-s országokban teljesítménykorlátozással már 16 éves kortól vezethetik a jogsival rendelkező fiatalok.

A gép amúgy teljesen a versenypályára alkalmas felszereltséggel rendelkezik, sőt ott született. Minden olyan elemmel rendelkezik, amely napjaink nagyköbcentis sportgépein megtalálható. A könnyűfém hídváz és lengővilla könnyű és merev egyben. A 40mm belsőcső átmérőjű felfordított első teleszkópvillák, a 300mm-es radiális féknyergekkel rendelkező első féktárcsa, a 180mm-es hátsó féktárcsa akár a versenypályán is megállják helyüket. A 17 colos kerekeken elől 110/70, hátul 130/70 méretű sportos abroncsokat találunk.

A meghajtásról egy modern, kétütemű, vízhűtéses, kipufogó szelepes 125 köbcentis blokk gondoskodik. Az erőforrást egy 28mm-es Mikuni karburátor táplálja, a gyújtásról okos elektronika gondoskodik. A hatfokozatú váltó elosztása megfelel a városi és pálya körülményeknek egyaránt. A műszerfalon szintén a versenyszellem uralkodik a központi fordulatszámmérővel, fehér hátlappal. A sebességet egy digitális kijelző mutatja egyéb adatokkal egyetemben. Az egész motort jól adja el a MotoGP gépekre hajazó replika fényezése. A merész első fényszórók, a dupla hátsólámpa és az ülés alatt elvezetett kipufogódob már csak hab a tortán.