2007-re teljesen új Kawasaki ZX-6 jön

2006.06.01. 15:02

A Kawasaki ZX-6R évek óta azzal tűnt ki a 600-as gépek mezőnyéből, hogy 636-os blokkal látták el az utcai változatot a japán mérnökök. Sokan kedvelték ezért a kis köbcenti-ajándékért, mert utcán jobban kihasználható blokkot kaptak. Az 599 köbcentis ZX-6RR-t használta a gyár a különféle versenysorozatokon, amelynek motorja már a 600 köbcentis szabályok adta mértéken belül volt. A különcködésnek azonban vége, 2007-re teljesen átdolgozzák a Kawát, és 599 köbcentis ordítós erőforrást kap. A motor kinézete egyértelműen a gyár MotoGP gépét fogja imitálni.

2003-ban, amikor a gyár bemutatta a jelenlegi ZX-6R-t, nagy lépésnek számított az akkori szupersport 600-as géposztályban. A Kawa akkor kezdte felszerelni gépeit a legmodernebb technikával, így elsők voltak a radiális fék szériaalkalmazásában is. Most a gyár újabb nagy lépésre szánta el magát, mely szerint az utcára viszi a ZX-RR MotoGP-ben használt technológiáját és formavilágát. A ZX-10R és ZZ-R 1400-ason is használt első lámpák kicsiny mérete több helyet hagy a légbeömlőnek, amely optimálisan a gép orrára kerülhet, ahol a legnagyobb a légnyomás. Ezt a megoldást használják a ZX-RR-en is. A blokkot teljesen újjáépítik, hogy mostantól 599 köbcentisként vehesse fel a harcot a többi utcai gép ellen.

A Kawa valószínűleg minden egyes technológiai eszközt megragad a minél jobb teljesítmény elérése érdekében. Ilyen a fly-by-wire rendszerű gázvezérlés, ahol nem a hagyományos gázbowdenekkel irányítva kerül a szükséges üzemanyag-mennyiség a gép torkába, hanem az idei R6-os Yamahához hasonlóan csak egy elektronikus jelsorozat érkezik a pilóta markától. A blokk nagyon pörgős lesz, 16 000 fordulaton éri el maximális teljesítményét. A motor várhatóan az Intermoton mutatkozik be hivatalosan.