Háromhengeres Aprilia sportgép?

2006.05.29. 12:51

Az Aprilia egyre inkább megerősödve elnyeri a Piaggio konszernen belül jól megérdemelt helyét, amely a sportgépek színpada. Az Aprilia új főnöke, Leo Mercanti arról beszélt, hogy az olasz gyártó nem fog négyhengeres CBRZXRGSXR gépeket gyártani a sportgépek középkategóriájában. Helyette a BMW-hez hasonlóan egyedi, sajátos motorkonstrukciókkal szándékozik kirukkolni ebben a piaci szegmensben. Ennek okán a gyár 100 millió eurót fektet be új modellek és új, saját gyártású erőforrások tervezésébe.

Az egyik ilyen, igen érdekes újdonság lehet egy 750 köbcentis, háromhengeres erőforrás elkészülte. A hírek szerint már fékpadon forog az új blokk, és hamarosan az új, könnyű felépítésű és észveszejtő konstrukciójú motorban láthatjuk viszont. Az Apriliának nem áll szándékában saját fejlesztésű V2-es erőforrásokat gyártani, hiszen a jelenlegi V2-es blokkjaikat a Rotaxtól vásárolják. Szóba jöhet viszont egyhengeres, soros kéthengeres, soros háromhengeres, vagy V4-es konstrukció bármelyike.

Az RS750-es a gyár reményei szerint, mint igazi újdonság, a motorosok leghőbb vágya lesz, amelyet viszonylag elérhető áron fognak kínálni. Ismerve az Aprilia versenypályán szerzett hatalmas tapasztalatait, ebben valószínűleg nem lesz hiba. A 750-es legalább olyan jó sportgép lenne, mint többcélú túramotor. A legjobb váz, fék, futómű elemekkel látnák el a gyáriak. Az erőforrás 85 és 100 lóerő között teljesít majd valahol. Valószínűleg a szuperkönnyű, 750-es háromhengeres igazi kuriózum lehetne a piacon, és üzletileg jól eladhatóvá tenné egyedi mivolta.