400-as motor a Piaggio X8-asba

2006.06.07. 09:49

A Piaggio a 400ie változattal tette teljessé az X8-as robogó családot. Az új fejlesztésű erős, benzinbefecskendezéses blokk teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi normákat. Az X8-as két legfőbb erőssége a maxi scooter kategóriában a jó manőverezhetősége és a hatalmas tárolókapacitása, mindamellett remek a szélvédelme és elegendő helyet biztosít a pilóta és utasa számára.

Mostantól az X8-as is megkapja a Piaggio konszern új vízhűtéses, 4 szelepes, befecskendezéses, 400 köbcentis MASTER erőforrását. A 400-as modell mellett talán a kedvezőbb biztosítás, az alacsonyabb fogyasztás és a többi gyártó 400-as modelljének való versenytárs állítás eredményezte az új változat létrejöttét. A MASTER 400-as változata 34 lóerős és 155 km/h-ra képes felgyorsítani az X8-ast. Ezzel a városi forgalomtól kezdve a túramotoros sebességtartományokig szinte mindenhol elboldogulunk. Az új blokkot katalizátorral is ellátták, ezzel simán teljesíti az Euro3-as normákat.

A 400-as MASTER erőforráson új az automata centrifugális kuplung, a kuplungharangot áttervezték a hatásosabb motorfék érdekében. A végeredmény egy csöndesebb, jobban gyorsuló blokk lett. Ráadásul mindössze 10 000 kilométerenként kell kötelező szervizre hordanunk. A 400-as modell kicsit módosított X8-as ruhát kapott. Továbbra is megmaradt a jellemző elegáns vonalai, de a hátsó traktus most inkább egy autóra hasonlít leginkább. A 400-as blokk technikai paraméterei miatt megnőtt a tengelytáv is. Az első traktus megkapta mindazokat a frissítő elemeket, amelyek az X8 nemrég lezajlott átalakítását jellemezték. Ilyen elem az új első sárvédő, valamint a színezett műanyagok 2006-os modell a pilóta környékén.

Az X8-ason megmaradt a jól ismert dupla acél bölcsőváz, a 35 mm-es első teleszkópvillák, és a dupla hátsó rugóstag. A 14 colos első keréken 120/70-es abroncs feszül, és a két 240 mm-es tárcsafék sem hiányozhat róla. A szintén 14 colos hátsó keréken 140/70-es gumi található, valamint egy 240 mm-es tárcsafék. Az X8 400ie-t hosszú extralistáról egészíthetjük ki: hátsó doboz, lábtakaró, motortakaró, elektronikus és hagyományos lopásgátló berendezések, és különféle sisakok. Az új változat sötétkék, világosszürke, sötétszürke, fekete és vörös színekben vásárolható meg.