200 lóerős MotoGP-versenygép utcára

2006.06.27. 10:23

Mugellóban, a MotoGP olaszországi fordulóján mutatták be a Ducati legújabb és legdurvább, utcai szupersport gépét, a Desmosedici RR prototípusát. Az első darabok 2007 júliusában gördülnek ki a gyárból.

Míg a Superbike Világbajnokságon átalakított szériamotorokkal küzdenek a pilóták, a MotoGP-n olyan motorokon húzzák a gázt, melyek nem kerülhetnek ki ebből a titokzatos világból. Ki ne ábrándozott volna arról, hogy egyszer kipróbálhassa Valentino Rossi vagy Nicky Hayden motorját, Loris Capirossiról nem is beszélve. A Ducati az egyik legvarázslatosabb helyszínt, a mugellói MotoGP-versenyt választotta ki arra, hogy bemutassa a Desmosedici RR prototípusát, mely a Ducati Desmosedici GP6 versenygép utcai verziója, mellyel Loris Capirossi jelenleg a vb-pontverseny második helyén áll.

A motor teljesítményéről csak annyit árultak el, hogy nem lesz 200 LE alatt. Az őrületes teljesítmény ellenére utcai használatra is maradéktalanul megfelel, mert bármilyen hihetetlen, a motor teljesíti a jövőre érvénybe lépő Euro3-as környezetvédelmi normákat. A 989 cm 3-es, négyhengeres, L-elrendezésű motor a Ducati hagyományoknak megfelelően Desmodromic vezérlést kapott, mely garantálja a hengerenkénti négy titánszelep precíz irányítását. Tökéletes másolata a GP-motornak, így természetesen titán hajtókarokat és magnézium-ötvözet dekliket kapott, melyet a hatfokozatú, kazettás típusú váltó egészít ki. Meglehetősen egyedi megoldás, hogy a 4-2-1 rendszerű kipufogórendszer hangtompítóját függőlegesen helyzetben, a farokidom alá rejtették.

A motor mellett a külső is szíven üti az embert, az idomok minden porcikája a legfinomabb szénszálas anyagból készült. A futómű - mely talán a motor legfejlettebb eleme - az Öhlinstől érkezett, a GP6 beállításaival. A futómű minden paramétere elöl és hátul is tág határok között módosítható. A motor teljesítményének nagyszerűségével érnek fel a fékek is, elöl a Brembo "monoblock" radiális féknyergei díszlenek, melyek ez idáig csak a versenypályákon voltak láthatók, és ugyanazokat a 320 mm x 6 mm-es féktárcsákat harapják, mint a GP6 versenymotoron. A pillekönnyű, kovácsolt magnézium kerekekre feszülő gumikat a Bridgestone a Ducatival együttműködve fejlesztette ki.

Ducati Desmosedici RR-t limitált példányszámban fogják gyártani, és már most meg lehet rendelni a Ducati kereskedôi hálózatán keresztül. A mindössze 400 darabos szériáért folyó küzdelemben a jelenlegi Ducati 999R tulajdonosok elsőbbséget élveznek.