A Yamaha felújította négyütemű krosszcsaládját

2006.06.29. 13:40

Ahogy az már utóbbi években lenni szokott, a krosszgépek bemutatója idén is már júniusban megtörtént. A Yamaha Las Vegasban állította először nagyközönség elé a rendkívül népszerű WR krosszmotorjainak legújabb, 2007-es verzióját.

Először a kisebb verzióról, a 2007-es WR250F-ről rántották le a leplet. A változások és módosítások sora elég hosszú, kezdve az YZ-től származó alumínium váztól egészen a megújult ülésig. A legtöbb újdonság mégis a blokkban rejlik. A magas fordulatokat is jól tűrő öt titánszelep jobb hatásfokot garantál a 249 cm 3-es, DOHC vezérlésű blokknak, emellett kontrollálhatóbbá is teszi a motort. A könnyebbség kedvéért már gombbal indul a WR250F. Módosítottak a vezérműtengelyeken és a 37 mm-es síktolattyús Keihin porlasztón is, tovább erősítve az alsó- és középső fordulatszám-tartományt. A váltóáttételeket sem hagyták érintetlenül, az első, második, harmadik fokozatokat rövidebbre, míg a negyedik és ötödik fokozatot hosszabbra vették.

A remek kezelhetőségért elöl levegő/olaj csillapítású, 48 mm-es fordított telók felelnek, míg hátul az YZ-khez hasonló himbarendszerrel kapcsolódik a Kayaba központi rugós tag. A maximális fékteljesítmény érdekében hullámos peremű féktárcsát kapott elöl és hátul is.

A műanyagok is az YZ-ről érkeztek, módosultak a motordeklik, és a vékony ülés is az újdonságok számát szaporítja. A lábtartót kicsit alacsonyabbra helyezték, növelve ezzel is a motoros kényelmét. A digitális műszer a sebességen túl a pontos időt, napi megtett kilométerek számát is mutatja, sőt arra is van lehetőség, hogy köridőt, vagy átlagsebességet jelenítsen meg, ha alapverzióból versenykijelzésre kapcsolunk át.