Az Aprilia új 50 köbcentis sportgépe

2006.07.04. 09:05

APRILIA RS 50
Azt gondolhatnánk, hogy könnyűfém kerekeket, radiális fékszerkezetet, alumínium vázat és lengővillát, ülés alatt elvezetett kipufogót csak egy 1000 köbcentis superbike-on találhat. Pedig nem, mert az Aprilia mindezt felrakta a legkisebb sportmotorjára is, az RS50-esre. Jelenleg a Derbi két évvel ezelőtt bemutatott a GPR50-ese mellett ez a világon az egyik legjobban felszerelt 50-es sportgép. Formája alapján könnyen összetéveszthető lehetne a nemrégen bemutatott RS125-össel vagy akár magával az RSV 1000 R superbike-kal. Formája szemet vonzó, agresszív, versenyzői vénát rejteget.

2006-ra az RS50-es alaposan megújult. Az új formatervvel az RS50 még inkább agresszívvá vált. Az idomzatot szélcsatornában tesztelték, ami várhatóan jótékony hatása van a végsebességre. Dupla első fényszóró minden 50-esnél jobb láthatóságot biztosít. Az áramvonalas, kecses hátsó zárja az RS50-est, amely magába rejti az ülés alatt elvezetett kipufogódobot is.

Az új 13 literes tank a csökkentett fogyasztással jócskán megnöveli a kis gép hatótávját. A váz teljesen új fejlesztés, az 50-esek közül elsőként készült alumíniumból. Nemcsak a tömeget csökkentették, de az egész gép sokkal merevebb is lett. A hátsó lengővilla szintén alumíniumból készül, a hátsó rugóstag egy konzolos himbarendszeren át kapcsolódik hozzá. A rugóstag előfeszítése állítható. Előre 40 mm belsőcső átmérőjű villákat szereltek, mely méretét még a nagyobb gépek is megirigyelhetnék.

Az Aprilia a fékek terén is új szabványt állított fel a kategóriában. A rekorder 300 mm-es első féktárcsát kapott radiális dupla dugós féknyereggel. Hára egy 180 mm-es tárcsa került kétdugattyús szerkezettel. Az új Y küllős könnyűfém kerekek hasonló külsőben kerültek a gépre, mint amit az Aprilia GP versenyzői használnak. A blokk az egyik legmodernebb kétütemű erőforrás a piacon. Vízhűtéses, szívásvezérelt, kiegyensúlyozó tengelyes és mindössze 15 kilót nyom. Különolajozás, hatfokozatú váltómű és elektromos indítás jellemzi mindezen felül a gyárilag 8,5 lóerős blokkot. A továbbiakban olyan extrák találhatók még a motoron, mint az alu fék és kuplungkar, valamint lábtartó konzolok. Analóg-digitális elektronikus műszerfal köridőmérővel is felszerelt. GP-fehér és fekete színekben lehet majd megvásárolni az új RS50-est.