Új Aprilia 50-es enduró és supermoto

2006.07.12. 10:02

Az Aprilia legújabb enduró és supermoto csöppségei az RX 50 és az SX 50 a legfiatalabb motoros nemzedéknek készültek, azoknak, akik a legjobb technikát keresik a szuper külső mellett. Ne csapjon be senkit, hogy csak 50 köbcentis blokk található bennük. Az erőforrás az egyik legkorszerűbb kétütemű 50 köbcentis jelenleg.

Résvezérlés, folyadékhűtés, egyhenger, külön olajozás a főbb jellemzői. Mindezek ellenére a blokk maga mindössze 15 kg-ot nyom. A tömeg csökkentése érdekében a motoron csak berugókar van, de ennek használata a kis köbcenti miatt semmiféle gyakorlatot nem igényel. A váltó hatfokozatú, soros kapcsolású.

A legfrissebb off-road fejlesztések szerinti legideálisabb vázelrendezést szánták a terepmotoroknak. A futóműben is jól szerepelnek a kis ötvenesek: előre 40 mm-es Marzocchi teleszkópvillák, hátra központi rugóstag került. Az első féket alaposan túlméretezték, hiszen az RX-nél egy 260 mm-es tárcsa, míg az SX-nél egy 300 mm-es tárcsa lassítja a motort, kétdugattyús fékkel kiegészítve. A hátsó fék 180 mm átmérőjű és kétdugattyús.

Az endurón 21-es első és 18-as hátsó kereket találunk, hasonlóan a nagy versenyendurókhoz. Az SX 17-es kerekekkel és sportos gumikkal jön ki a gyárból. Extraként digitális műszerfal egységet, dupla fényszórós első lámpát, hosszú ülést és 7 literes tankot találunk a kismotorokon. A kipufogóban katalizátor őrködik egyelőre még csak az Euro2-es normákon.