Jönnek a Multistrada ellenfelei

2006.07.17. 10:28

A Ducati Multistrada bebizonyította, hogy helyes úton indult el. A koncepció a magas építésű, kvázi supermoto kinézetű, de azoknál a mindennapokban jobban használható, nem feltétlenül egyhengeres motorok építése. A legelső komoly ellenfele az új Tirumph Tiger lesz, amely megkapja az új háromhengeres, 1050 köbcentis, soros blokkot. A motor nem a szokványos túraenduró kategóriát követi, mivel 17 colos kerekeken fog gurulni. Inkább a magasépítés és a túra szó fogja jellemezni, kombinálva sportos abroncsokkal, és supermoto szerű kinézettel.

Úgy tűnik a japán gyártóknak is megtetszett ez a mindenes kategória. A Yamaha az MT02-vel igyekszik pótolni a hézagot a modellpalettáján. Ennek motorja a TDM-ből érkezhet, azaz egy 900 köbcentis, soros kéthengeres, de még nem vetették el a V2-es, 1100-as Bulldog blokkot sem. A Honda is komoly érdeklődést mutat az enduró üléspozíciójú, de utcai motorok iránt. Az FMX 1000 a Varadero blokkját örökölheti, és enduró külsővel és 17 colos kerekekkel. A Kawasaki sem akar lemaradni, ugyanis az ER-6 remek kéthengeres blokkja köré épített utcai supermotóval jelentkezhet a túra/utazó motorok egyre népszerűbb kategóriájában.