Spanyol inkvizíció

2006.07.25. 08:59

Minden évben megrendezik a legjobb sportgépek vetélkedőjét. A MasterBike 2006-on arra kíváncsiak a profi tesztpilóták (14 ország újságírói), hogy melyik gép az év legjobbja. A jerezi versenypályán vallatóra fogott motorokkal minden pilóta 5-5 kört ment, az eredményeket GPS adatrögzítő segítségével számítógépben dolgozták fel. Minden motort Dunlop Sportmax Qualifier gumikkal láttak el, hogy az eltérő abroncsok se jelentsenek befolyásoló tényezőt, és öt körönként cserélték a gumikat, így összesen 170 párat használtak el a tesztelők. A motorokat három kategóriába sorolták: a Supersportba a max. 675 köbcentis sportgépek, a Superbike-ba az egyliteres sportmotorok, míg a Maxisport kategóriába a V2-es 1000 köbcentis, illetve a 750-es motorok kerültek.

Nem kis meglepetésre a Supersport kategóriában a vadonatúj Triumph 675 vitte el a pálmát a Yamaha pályára termett, szintén új YZF-R6R sportgépe előtt. A brit motor mind a fékek, mind a motor, mind a köridő alapján a legjobb volt, egyedül a csúszó kuplungot hiányolták a tesztelők a még jobb köridőkhöz. A harmadik helyezett a szintén idei újdonság, Suzuki GSX-R 600-asa lett, amely a pilóták szerint nem elég éles motorral és nem elég kemény futóművel rendelkezik egy jó pályamotorhoz, bár igen könnyedén lehet vele gyorsan menni. A negyedik Kawasaki ZX-6R és az ötödik Honda CBR600RR felett már kissé eljárt az idő, közelegnek is az új változatok.

A Superbike kategória és egyben az egész MasterBike 2006 leggyorsabbja a Kawasaki új ZX10-R motorja lett. Roppant erős motorja kipörgő hátsó kerékkel képes kihúzni a kanyarból gazdáját, de vezetése mindenképpen fokozott figyelmet követel, inkább gyakorlott pilóták kezébe ajánlott. Második helyre a kategóriában a szuper kezelhetőséggel rendelkező MV Agusta F4 1000R került. Harmadik lett holtversenyben a Suzuki GSX-R 1000 és a Yamaha YZF-R1, bár mint azt tudni lehet, ezekből a gépekből nemsokára itt az új változat.

A kis létszámú Maxisport csapatban mindenkit meglepett az Aprilia RSV 1000R Factory remek Öhlins futóműve és erős, V2-es blokkja. Nem csoda hát, hogy simán vitte el a győzelmet a Suzuki GSX-R 750 előtt, amelynek kezelhetősége hasonlóan a 600-ashoz utcán remek, pályára kicsit puha a futóműve, viszont ereje pont megfelelő. A kategória harmadik helye a Ducati 999S-nek jutott. A legnagyobb meglepetésre idén a felfrissített Aprilia RSV 1000R Factory vitte el a pálmát az összetett versenyben egy hajszállal a Kawa Superbike gépe előtt. A verseny hőse viszont a Triumph 675-ös, amely a semmiből a kategória élére került, és összetettben is dobogós helyezést szerzett, mivel minden tesztelő elismerését kivívta.

MasterBike 2006 eredmények:

  Supersport Legjobb köridő átlag Teljesítmény Menetkész tömeg
1 Triumph Daytona 675 1:55.09 104 BHP 189.1 kg
2 Yamaha YZF-R6R 1:55.91 105.1 BHP 188.9 kg
3 Suzuki GSX-R600 1:56.06 102.6 BHP 196 kg
4 Kawasaki ZX6-R 1:56.51 107.3 BHP 194 kg
5 Honda CBR600RR 1:56.58 99.3 BHP 194.2 kg

  Superbike Legjobb köridő átlag Teljesítmény Menetkész tömeg
1 Kawasaki ZX10-R 1:53.90 151.4 BHP 204 kg
2 MV Agusta F4 1000R 1:54.40 144.4 BHP 216 kg
3 Suzuki GSX-R 1000 1:54.50 147.8 BHP 200 kg
3 Yamaha YZF-R1 1:54.50 146 BHP 203 kg
5 Honda CBR1000RR 1:55.10 141.3 BHP 205 kg

  Maxisport Legjobb köridő átlag Teljesítmény Menetkész tömeg
1 Aprilia RSV1000R Factory 1:54.90 120.8 BHP 211 kg
2 Suzuki GSX-R 750 1:55.30 120.6 BHP 196 kg
3 Ducati 999S 1:55.70 121 BHP 209 kg

Összetett sorrend

1 Aprilia RSV1000R Factory
2 Kawasaki ZX10-R
3 Triumph Daytona 675