Spanyol inkvizíció
Minden évben megrendezik a legjobb sportgépek vetélkedőjét. A MasterBike 2006-on arra kíváncsiak a profi tesztpilóták (14 ország újságírói), hogy melyik gép az év legjobbja. A jerezi versenypályán vallatóra fogott motorokkal minden pilóta 5-5 kört ment, az eredményeket GPS adatrögzítő segítségével számítógépben dolgozták fel. Minden motort Dunlop Sportmax Qualifier gumikkal láttak el, hogy az eltérő abroncsok se jelentsenek befolyásoló tényezőt, és öt körönként cserélték a gumikat, így összesen 170 párat használtak el a tesztelők. A motorokat három kategóriába sorolták: a Supersportba a max. 675 köbcentis sportgépek, a Superbike-ba az egyliteres sportmotorok, míg a Maxisport kategóriába a V2-es 1000 köbcentis, illetve a 750-es motorok kerültek.
Nem kis meglepetésre a Supersport kategóriában a vadonatúj Triumph 675 vitte el a pálmát a Yamaha pályára termett, szintén új YZF-R6R sportgépe előtt. A brit motor mind a fékek, mind a motor, mind a köridő alapján a legjobb volt, egyedül a csúszó kuplungot hiányolták a tesztelők a még jobb köridőkhöz. A harmadik helyezett a szintén idei újdonság, Suzuki GSX-R 600-asa lett, amely a pilóták szerint nem elég éles motorral és nem elég kemény futóművel rendelkezik egy jó pályamotorhoz, bár igen könnyedén lehet vele gyorsan menni. A negyedik Kawasaki ZX-6R és az ötödik Honda CBR600RR felett már kissé eljárt az idő, közelegnek is az új változatok.
A Superbike kategória és egyben az egész MasterBike 2006 leggyorsabbja a Kawasaki új ZX10-R motorja lett. Roppant erős motorja kipörgő hátsó kerékkel képes kihúzni a kanyarból gazdáját, de vezetése mindenképpen fokozott figyelmet követel, inkább gyakorlott pilóták kezébe ajánlott. Második helyre a kategóriában a szuper kezelhetőséggel rendelkező MV Agusta F4 1000R került. Harmadik lett holtversenyben a Suzuki GSX-R 1000 és a Yamaha YZF-R1, bár mint azt tudni lehet, ezekből a gépekből nemsokára itt az új változat.
A kis létszámú Maxisport csapatban mindenkit meglepett az Aprilia RSV 1000R Factory remek Öhlins futóműve és erős, V2-es blokkja. Nem csoda hát, hogy simán vitte el a győzelmet a Suzuki GSX-R 750 előtt, amelynek kezelhetősége hasonlóan a 600-ashoz utcán remek, pályára kicsit puha a futóműve, viszont ereje pont megfelelő. A kategória harmadik helye a Ducati 999S-nek jutott. A legnagyobb meglepetésre idén a felfrissített Aprilia RSV 1000R Factory vitte el a pálmát az összetett versenyben egy hajszállal a Kawa Superbike gépe előtt. A verseny hőse viszont a Triumph 675-ös, amely a semmiből a kategória élére került, és összetettben is dobogós helyezést szerzett, mivel minden tesztelő elismerését kivívta.
MasterBike 2006 eredmények:
Supersport | Legjobb köridő átlag | Teljesítmény | Menetkész tömeg | |
1 | Triumph Daytona 675 | 1:55.09 | 104 BHP | 189.1 kg |
2 | Yamaha YZF-R6R | 1:55.91 | 105.1 BHP | 188.9 kg |
3 | Suzuki GSX-R600 | 1:56.06 | 102.6 BHP | 196 kg |
4 | Kawasaki ZX6-R | 1:56.51 | 107.3 BHP | 194 kg |
5 | Honda CBR600RR | 1:56.58 | 99.3 BHP | 194.2 kg |
Superbike | Legjobb köridő átlag | Teljesítmény | Menetkész tömeg | |
1 | Kawasaki ZX10-R | 1:53.90 | 151.4 BHP | 204 kg |
2 | MV Agusta F4 1000R | 1:54.40 | 144.4 BHP | 216 kg |
3 | Suzuki GSX-R 1000 | 1:54.50 | 147.8 BHP | 200 kg |
3 | Yamaha YZF-R1 | 1:54.50 | 146 BHP | 203 kg |
5 | Honda CBR1000RR | 1:55.10 | 141.3 BHP | 205 kg |
Maxisport | Legjobb köridő átlag | Teljesítmény | Menetkész tömeg | |
1 | Aprilia RSV1000R Factory | 1:54.90 | 120.8 BHP | 211 kg |
2 | Suzuki GSX-R 750 | 1:55.30 | 120.6 BHP | 196 kg |
3 | Ducati 999S | 1:55.70 | 121 BHP | 209 kg |
Összetett sorrend
1 | Aprilia RSV1000R Factory |
2 | Kawasaki ZX10-R |
3 | Triumph Daytona 675 |