A legkisebb Burgman testvérek

2006.10.09. 09:06

A Suzukinak a Burgman sorozat maga az aranytojást tojó tyúkocska. Évek óta termeli a pénzt, és az évek során apránként megváltozott a Burgman formája, de alapjaiban azért mindig megmaradt Burgmannek. A 2007-es modellévre a 400-as és 650-es modellt magába foglaló család lefelé terjeszkedik, és bemutatkozott egy 125 és egy 250 köbcentis erőforrással felszerelt változat is. Mindkét típus ötféle színben kapható, nevezetesen középszürke, fekete, mélykék, pezsgőarany, és ezüst. Mindkét típus a Suzuki spanyolországi gyárában készül majd.

Az erőforrásaik műszaki alapja közös: egy henger, vízhűtés, SOHC vezérlés, benzinbefecskendezés, elektromos önindító. Csak épp az egyik 125, míg a másik 200 köbcentis lesz. A Suzuki még nem hozott napvilágra teljesítmény adatokat, de 15 és 18 lóerő körül lehet valószínűsíteni a teljesítményüket. Előre egyszerűbb, hidraulikus teleszkópvillák, hátra egy darab rugóstag került, amely a motorblokk-lengővilla egységre támaszkodik.

A meghajtásról fogazott szíj és automatikus, röpsúlyos kuplung gondoskodik. Elöl 13, hátul 12 colos a kerék, amelyre 110/90 és 130/70 méretű abroncsok kerülnek. A 125-ös száraztömeg 148 kg, míg a nagyobb testvéré 1 kilóval több. A tankba 11 liter üzemanyag fér, ez várhatóan akár 300 kilométeres hatótávot is jelenthet. Az ülésre nem kell felmászni, hiszen csak 735 mm magasra került. A megállásról elöl-hátul tárcsafék gondoskodik. A kisebb Burgmanok még az ősszel a boltokba kerülhetnek.