Motor nélkül marad a Cagiva?

2006.10.12. 11:15

Egyes információk szerint a Cagiva jövő ilyenkorra akár meg is szűnhet, ha nem tudja megoldani motorblokkszállítási gondjait. Az olasz gyártó jelenleg a Suzuki SV1000 és SV650 erőforrásait használja utcai gépeinek jelentős hányadához, úgymint a Raptor és Navigator különféle modelljeihez. Ellenben a megállapodás a Suzukival a végéhez közeleg, és az erőforrások helyettesítésére egyelőre semmi jel sincsen. A Suzuki lassan befejezi az Euro3-as normákat teljesíteni nem képes V2-es 1000 köbcentis blokk gyártását ebben a formájában, így az SV1000, a V-Strom, a Kawasaki KLV1000 végét is jelentheti a Navigator mellett.

A 650-es V2-es erőforrást a Suzuki várhatóan elkészíti Euro3-as kivitelben is, viszont a Cagivanak erre nincs már szerződése. Ráadásul a Cagiva tőkehiányban is szenved, mivel a cégcsoport elsősorban az MV Agusta és a Husqvarna új modelljeibe fektetett be sok pénzt, így alig maradt valami a Cagivanak szükséges blokkok fejlesztésére. A Cagiva vezetői olyanban is gondolkoznak, hogy kilicenszelik a Cagiva márkanevet más gyártó számára, amely egyes távol-keleti gyártóknak érdekes alternatíva lehet az európai piacra való belépésnél.