A KTM 690 Supermoto érdekesre sikeredett

2006.10.11. 09:16

A KTM-nek nem újdonság jó pár éve a meghökkentő motor dízájn. A vadonatúj, minden porcikájában megújult utcai supermotojának formaterve sem illethető jobb jelzővel, mint hogy érdekes. Első látásra nagyon fura a hegyes, csőrös orr rész, és a mélyen alul elvezetett, majd hátul felhúzott dupla kipufogórendszer. A képek azonban nem adják vissza a valóságot, így majd inkább mindenki a saját szemével meggyőződve mondjon végleges véleményt az új 690 Supermotoról. Lényegi momentum azonban, hogy a radikális formatervű egyhengeres supermoto technikájában is teljesen megújult.

A KTM még nem hozta nyilvánosságra a gép minden adatát, de az egy hengeres, vízhűtéses, négyszelepes, négyütemű blokk az alapjaitól kezdve újjá lett építve. Épp ezért tartotta meg az LC4 (liquid cool 4 stroke) nevet az osztrák gyártó. A keverékképzésről mostantól benzinbefecskendező rendszer gondoskodik. A blokk 63 lóerőt pumpál a 6 sebességes váltón keresztül a hátsó kerékre. A kipufogógázokat természetesen katalizátor tisztítja az Euro3-as normák előírásainak megfelelően. Ez a blokk fog szolgálni a később piacra kerülő Duke III-asban is.

Mindehhez vadonatúj térhálós váz, a fekete és a narancs változatnál fűzött küllős kerekek, a Prestige (szürke) változatnál öntött 5 küllős kerekek és 152 kg-os félszáraz tömeg tartozik. A futómű elemek továbbra is a WP-től érkeznek és igen jó minőségűek, minden irányban állíthatók. Az első 320 mm-es féktárcsa és a 4 dugattyús Brembo radiális féknyereg és főfékhenger minden bizonnyal az eddiginél jobb és strapabíróbb fékhatást biztosít majd. A KTM 690 Supermoto 2007-ben narancs, fekete és szürke színekben (Prestige) lesz kapható. Ára 2 millió forint körül fog mozogni.