Teljesen megújult a Honda Hornet

2006.10.17. 13:54

A 8 éve bemutatkozott Hornet sorozat első 600-as darabja egy teljesen új modellcsaládot indított el a japán gyárnál. A CB600F Hornet annyira eltalált darab volt az akkoriban éledő naked motorpiacon, hogy a Honda irtózatos darabszámokat adott el belőle az elmúlt majd 1 évtized alatt. Az újdonság szakított a hagyományos formavilággal, és új dízájn elemeivel alaposan megosztja a Hornet tulajdonosok és más motorbarátok véleményét. A streetfigther elemet sokkalta jobban hangsúlyozza az új külső, amelyet keskenyebb, könnyedebb vonalak határolják. Vékonyabb a pilóta és az utas ülése is egyben. Előre teljesen egyedi, dupla izzós első lámpa elemet kapott az új Hornet, rajta kissé az ER-6-osra hasonlító elektronikus műszerfal egységgel. Hátra LED-es lámpaelem, oldalra pedig füstszínű indexek kerültek. A tank 19 literesre növekedett az eddigi 17,5-ről.

Műszakilag sem kell az újdonságnak szégyenkeznie. A 102 lovas blokk a 2007 CBR600RR szupersport gépből érkezett azon frissiben. Befecskendezős, soros négyhengeres ultrakompakt, ultramodern erőforrás, amelyet az alsó és középső fordulatszámokra hangoltak át a versenypályák igénybe vétele helyett. A kipufogóban található katalizátorral a Hornet teljesíti az Euro3-as normákat, bár a dob formája és elhelyezkedése szintén megosztja a véleményeket. A váz teljesen új, alumíniumból készült, bár formája és koncepciója hasonlít az előd modell acélvázához. Elől maradt a 41 mm-es fordított teleszkópvilla, míg hátul egy rugóstag kapcsolódik az új alumínium lengővillára. A motor száraz tömege 173 kg-ra csökkent. A sima változathoz 296 mm-es dupla első tárcsafék jár kétdugattyús féknyergekkel, és egyetlen hátsó féktárcsával. Az ABS-szel szerelt változaton háromdugattyús féknyergek dolgoznak elől ugyanazokon a tárcsákon. Vörös, arany, fekete és kék színekben lesz hamarosan elérhető a megújult Darázs a Honda kereskedésekben.