Tisztább lett a nagy Varadero

2006.10.18. 11:00

A Honda Varaderoja 1999-es bemutatkozása óta sokak által kedvelt túramotorrá vált. A V2-es túragép koncepciót elindító magasépítésű V2-es blokkal szerelt motor tarolt az európai piacokon. 2007-re azonban módosítani kellett a motoron, mert a blokkja nem volt Euro3-nak megfelelő. Így a legfontosabb változtatás a Honda HECS3 katalizátor rendszer és módosított motorvezérlő és benzinbefecskendező elektronika. Ennyi elegendő is lett volna az Euro3-as normák teljesítéséhez, a Honda azonban a teljesen új Varadero érkezéséig még dobott egyet a gép külalakján is.

A Varaderora újonnan tervezett műszerfal került, kör alakú órákkal és egy új, megtehető utat is számító üzemanyag-szintmérő műszerrel kiegészítve. A fejidom oldalába zárható kis fiókok kerültek. Az ülés formáján is változtattak, bár maradt a 838 mm ülésmagasság, valamivel keskenyebb lett, így a vertikális kihívásokkal küszködő pilótáknak biztosabban ér le a lába ezentúl. A motorra új, könnyebb szerelést is elősegítő oldalpanelek kerültek.

A hátsó traktust is áttervezték, egy simább, lekerekítettebb formájú idomzatot kapott a Varadero hátulja, integrált hátsó lámpával. A formaterv teljessége érdekében a kipufogó dupla kivezetésére is új formájú, dekoratív végeket szereltek. A motorblokkot védő műanyag elemet egy szebb kivitelű alumínium darab váltja. A színekben is történt némi változás, ezüst, fekete, és vörös színek lesznek elérhetők 2007-ben a Varaderohoz. A motorhoz a Hondához mérten is rengeteg gyári extra vásárolható. Ilyen a navigációs rendszertől kezdve, a hátsó ködzáró lámpa, a különféle oldalsó és hátsó kofferek, a bukócső rendszer, a dobozrendszerre való védőbevonat, tankvédő bevonat és egy karbantartást segítő középállvány.